معاون نخست وزیر چین: ایران شریک مهمی در زمینه اقتصادی است

شانا _ گروه نفت: معاون نخست وزیر چین در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران از تمایل پکن برای همکاری های بیشتر و نزدیکتر اقتصادی با تهران به عنوان یک شریک مهم خبر داد.

به گزارش شانا، شبکه تلویزیون مرکزی چین روز چهارشنبه (3 اردیبهشت) به نقل از جانگ گایو لی گفت: چین بدنبال گسترش مناسبات با ایران در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه مالی است و این هدف باید با همکاری مشترک تهران تحقق یابد.

وی ایران را شریک مهم چین دانست و گفت: پکن برای دوستی با ایران اهمیت بسیار زیادی قایل است و این روابط دوستانه را ارج می نهد.

بر اساس اعلام سایت رسمی جمهوری اسلامی ایران، این مقام چینی با اشاره به دیدار مقام های بلندپایه ایران و چین و اعزام هیئت های اقتصادی و فرهنگی به دو کشور، گفت: همکاری های تهران و پکن در بخش های مختلف از جمله اقتصادی بسیار چشمگیر است.

معاون نخست وزیر چین گفت: با تلاش مشترک دو کشور می توان عمق مناسبات را افزایش داد و در نهایت به تقویت و پیشرفت آن در عرصه های گوناگون از جمله مالی کمک کرد.
نقش ایران در تامین انرژی مورد نیاز چین

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در دیدار روز گذشته (2 اردیبهشت) با مقام چینی گفته است که ایران به روابط با چین بسیار اهمیت می دهد.

وی گفت: ایران مایل به همکاری های گسترده تر در قلمروهای اقتصادی، مالی، تجاری، زیربنایی، سرمایه گذاری و انرژی با چین است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با مقامات اقتصادی چین، در زمینه توسعه سرمایه گذاری های موثر چین در زیرساخت ها و پروژه های اقتصادی کشور بحث و تبادل نظر کرده است.

علی طیب نیا روز دوشنبه (1 اردیبهشت) نیز با لو.جی.وی وزیر دارایی چین دیدار کرد و در این ملاقات بر توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید و تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک، حوزه مبادلات اقتصادی دو کشور گرایش عمده خود را معطوف به کمک تهران به تامین انرژی به عنوان یکی از ضروری ترین نیازهای اقتصاد چین و از جانب دیگر رشد سرمایه گذاری چینی ها در پروژه های عمرانی ایران کند.

وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم در کمتر از یکسال گذشته، از اهتمام همه جانبه دولت برای گسترش مناسبات با کشورهای منطقه بویژه جمهوری خلق چین خبر داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران همچنین با گائو هوچنگ وزیر تجارت چین دیدار و گفتگو کرد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون بهترین فرصت برای تبدیل روابط اقتصادی دو کشور از یک روابط تجاری عادی به یک روابط تجاری ویژه است، گفت: امید است بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری های خارجی چین متوجه ایران شود.

سفر ˈعلی طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به چین و دیدار وی با معاون نخست وزیر این کشور امروز بازتاب گسترده ای در رسانه های چین داشت.

خبرگزاری شین هوا نیز گزارش کرد که چین و ایران بدنبال توسعه روابط با همکاری یکدیگر هستند.

معاون بین الملل وزیر نفت، معاون رئیس کل بانک مرکزی، معاون سرمایه گذاری خارجی وزیر اقتصاد و چند تن از مقام های اقتصادی طیب نیا را در این سفر همراهی می کنند.

کد خبر 215666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =