مراکز فوریتهای سوختگی در پارس جنوبی راه اندازی می شود

شانا_گروه نفت: نخستین مرکز فوریتهای سوختگی در صنعت نفت تا 2 ماه دیگر در مجتمع گاز پارس جنوبی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار شانا از عسلویه، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر گفت: مراکز فوریت های سوختگی بر اساس استانداردهای جهانی در مساحتی بین 60 تا 70 متر مربع و با تجهیزات کامل به افرادی که در مراکز صنعتی دچار سوانح سوختگی می شوند، خدمات درمانی ارائه می کند.

مهرداد حسین زاده افزود: در این مراکز مصدومان احتمالی سوانح کمکهای اولیه مانند، پانسمان استریل و کلیه مراحلی که سبب می شود بیماری توسعه نیافته و شرایط جسمی بیمار ثابت شود، دریافت می کند و پس از اینکه به شرایط مورد قبول رسیدند به مراکز درمانی مجهزتر  منتقل می شوند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر تاکید کرد: با راه اندازی این مراکز احتمال عفونت های و مرگ و میر ناشی از سوختگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی ادامه داد: البته با تمهیداتی که از سوی واحد اچ اس یی (HSE) در نظر گرفته شده، میزان وقوع انفجار در مناطق صنعتی نفت بسیار کم بوده و حتی سالانه به عدد 10 هم نمی رسد.

حسین زاده ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده واحدهای فوریت سوختگی بین هر سه یا چهار پالایشگاه و یا مجتمع های پتروشیمی راه اندازی می شود.

به گفته وی نخستین مرکز تا 2 ماه آینده در پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی به بهره برداری می رسد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر هزینه ساختمانی و تجهیزات مرتبط با راه اندازی هر مرکز را حدود 250 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 56 درصد خدمات بهداشت و درمان منطقه بوشهر در بخشهای پرهزینه درمانی به مراجعان بومی بوده است.

حسین زاده تعداد عمل جراحی انجام شده توسط واحد بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در سال گذشته را سه هزار 500 مورد اعلام و تصریح کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی یکی از بهترین نمونه های تعامل صنعت نفت در مناطق محروم  بوده است. 

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده از سوی بهداشت و درمان نفت بوشهر به بومیان منطقه طبق تعرفه های دولتی محاسبه می شود،یادآورشد: برای مداوای  سوانح و مراجعه های اورژانسی بیماران هیچ هزینه ای از آنها دریافت نمی شود.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمارستان توحید جم 60 بیمار تالاسمی را تحت پوشش خود قرار داده، افزود: هزینه سالانه نگهداری و درمان این بیماران 500 تا 600 میلیون تومان است.

 

کد خبر 215667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =