قیمت نفت خام برنت همچنان در سطح 109 دلار باقی ماند

شانا _ گروه بین الملل: به دنبال پیش بینی ها درباره رشد بی سابقه سطح ذخیره سازیهای نفت خام در آمریکا، قیمت شاخص نفت خام برنت با وجود اندکی کاهش در سطح 109 دلار برای هر بشکه باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، پیش بینی کارشناسان درباره رشد بی سابقه سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا سبب شد در پایان معاملات روز سه شنبه (دوم اردیبهشت)، قیمت شاخصهای برنت و دبلیو تی آی کاهش یابد.

در همین حال، بهای شاخص نفت خام برنت نیز در بازارهای اروپا با کاهش رو به رو بود اما ادامه بحران اوکراین و احتمال تحریم روسیه که تولید کننده عمده نفت است، سبب شد روند کاهش بهای شاخص برنت آهسته تر باشد.

بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز با دو دلار و 24 سنت کاهش در مقایسه با روز دوشنبه، در سطح 102 دلار و 13 سنت تثبیت شد.

قیمت نفت برنت با 68 سنت کاهش در پایان معاملات دیروز به 109 دلار و 27 سنت رسید.

کاهش نزدیک به دو درصدی بهای نفت دبلیو تی آی منجر به افزایش شکاف قیمت این شاخص نفتی با نفت برنت شد. در پایان معاملات دیروز اختلاف قیمت برنت و دبلیو تی آی با یک دلار افزایش به هفت دلار و 14 سنت رسید.

به گفته کارشناسان، با توجه به یکنواخت شدن شرایط بحرانی اوکراین و پافشاری جدایی طلبان طرفدار روسیه بر مواضع خود، توجه معامله گران اکنون بیشتر به مسائل داخلی آمریکا و به ویژه سطح ذخیره سازی نفت این کشور معطوف شده است.

پیشرفت مذاکره های دولت ایران با قدرت های جهانی درباره مسئله هسته ای نیز از دیگر عواملی است که معامله گران بازار نفت به دقت آن را دنبال می کنند.

کد خبر 215669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =