سود خالص شرکت نفت کویت به چهار میلیارد دلار رسید

شانا _ گروه بین الملل: شرکت نفت کویت در پایان سال مالی 2014-2013 از سود چهار میلیارد دلاری خود در این بازه زمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عربین بیزنس، شرکت نفت کویت اعلام کرد: در سال مالی 2014-2013 نزدیک به یک میلیارد و 127 میلیون دینار کویت (چهار میلیارد دلار) سود کرده است.

این شرکت دولتی کویت (کی او سی)  به جزئیات فعالیتهای مالی خود در سال مالی گذشته (منتهی به 31 مارس، 11 فروردین) ارائه نکرده است.

هاشم هاشم، مدیرعامل شرکت نفت کویت (کی او سی) به خبرگزاری رسمی کویت (کونا) اعلام کرده است که کی او سی قصد دارد تولید نفت خام خود را افزایش دهد و میدان های گازی ژوراسیک را که در شمال کویت قرار دارند، توسعه دهد.

بر اساس ارزیابی ها، میدان های گازی ژوراسیک کویت ظرفیت تولید یک میلیون فوت مکعب گازهای غیر همراه را دارند.

این شرکت همچنین قصد دارد میدان های نفت سنگین شمال کویت را توسعه دهد. همچنین افزایش فعالیتهای اکتشافی ساحلی و فراساحلی با بهره گیری از فناوری های روز دنیا در برنامه کاری شرکت نفت کویت است.

کی اوسی برای تنوع بخشی به محصولات صادراتی خود برنامه ریزی کرده است تا بتواند صادرات نفت خام را با فروش نفت خام معمولی، نفت خام سنگین و نفت خام سبک جایگزین کند. کویت هم اکنون تنها نفت خام معمولی به بازار صادر می کند.

کویت روزانه 930 هزار بشکه نفت خام تولید می کند اما قصد دارد تولید خود را به یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز برساند.

در ابتدای ماه آوریل 2014، این کشور برای ارتقای دو پالایشگاه با سه کنسرسیوم بین المللی قراردادی به ارزش 12 میلیارد دلار امضا کرد.

کویت همچنین ساخت پالایشگاه جدیدی به ارزش 15 میلیارد دلار را به مناقصه گذاشته است.


کد خبر 215675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =