تولید پتروشیمی ایلام پارسال به 28 هزار تن رسید

شانا_گروه پتروشیمی: شرکت پتروشیمی ایلام ، سال گذشته با وجود کمبود خوراک به28 هزارتن محصول را روانه بازار کرد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این مجتمع پتروشیمی در سال 92 با وجود تمام چالش ها توانست 28 هزار تن محصول پلی اتیلن سنگین تولید کند.

جواد کمری افزود: کمبود خوراک سبب شد تا پتروشیمی ایلام سال گذشته با 35 تا 40 درصد ظرفیت خود کار کند و حدود 15 تن خوراک را در ساعت دریافت کرد.

وی افزود: این مجتمع ظرفیت دریافت خوراک به میزان 45 تن در هر ساعت را دارد و امید است که امسال ارسال خوراک به پتروشیمی ایلام افزایش پیدا کرده و میزان تولید نیز شاهد افزایش باشد.

کمری گفت: محصولات پتروشیمی ایلام با هدف تامین نیاز داخل عرضه شد و پارسال حدود هزار تن به کشور چین صادر شده است.

به گزارش شانا، مجتمع پتروشیمی ایلام با هدف تولید محصولات استراتژیک پتروشیمیایی ساخته شده و از جمله سالانه ١٢٠ هزار تن پروپیلن و ١٤٠ هزار تن بنزین پیرولیز و ٨٥ هزار تن برشهای چهار کربنه تولید خواهد کرد.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام چندی پیش به خبرنگار شانا گفته بود: فاز دوم پتروشیمی ایلام، همان الفین سیزدهم است که با ظرفیت ٤٦٠ هزار تن اتیلن در سال، در صورت تامین منابع مالی تا کمتر از دو سال ساخته خواهد شد.

کمری افزوده بود: واحد اس. آر. یو  فاز دوم پتروشیمی ایلام می تواند سالانه ٧٠٠ هزارتن ال. پی.جی و میعانات گازی را گوگردزدایی کند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام افزوده بود: با بهره برداری از هر ٢ فاز این مجتمع تولیدی، سالانه حدود یک میلیون تن محصول تولید خواهد شد و برای ٧٠٠ نفز اشتغال زایی مستقیم را به همراه خواهد داشت.

کمری ادامه داده بود: با راه اندازی این طرح و تولید اتیلن، توان تزریق به خط لوله اتیلن غرب را نیز خواهیم داشت و ١٦٠ هزار تن اتیلن مازاد به این خط تزریق خواهد شد.

کد خبر 215680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =