شمار نفتکشهای حامل نفت صادراتی خط لوله بی تی سی به 2500 رسید

شانا _گروه بین الملل: خط لوله نفتی باکو- تفلیس- جیهان تا به امروز در مجموع یک میلیارد 918 میلیون بشکه نفت خام به دنیا صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری دوغان، شرکت انگلیسی بی پی، اپراتور خط لوله انتقال نفت خام باکو- تفلیس- جیهان (بی تی سی) اعلام کرد: در هشت سال گذشته (2006 تا 22 آوریل ) در مجموع دو هزار و 500 نفتکش نفت خام خط لوله بی تی سی را از پایانه نفتی جیهان در جنوب ترکیه روانه بازارهای جهانی کرده است.

دیروز (دوم اردیبهشت ماه) با بارگیری نفتکش وینگا در پایانه جیهان، شمار نفتکشهای حامل نفت خام صادراتی خط لوله بی تی سی به 2500 نفتکش رسید.

این نفتکش با ظرفیت 735 هزار بشکه نفت خام راهی اسپانیا شد.

این خط لوله انتقال نفت خام که فعالیت خود را از سال 2006 آغاز کرده است به طور عمده از ذخایر نفتی بلوک آذری – چراغ – گونشلی و میدان شاهدنی  استخراج و به پایانه نفتی سنگاچال در نزدیکی باکو منتقل و با گذر از خاک گرجستان وارد ترکیه می شود.

کریگ ویگس، نایب رئیس شرکت بی پی در منطقه آذربایجان - گرجستان - ترکیه با اعلام این خبر گفت: انتقال 2500 نفتکش در هشت سال با امنیت کامل، برای شرکت بی پی موفقیت بزرگی به شمار می رود.

وی افزود:  خط لوله بی تی سی از لحاظ بهره وری عملیاتی، یکی از بهترین نمونه ها در دنیاست.

طول این خط لوله که از نزدیکی باکو آغاز و با گذر از تفلیس، پایتخت گرجستان، به بندر جیهان در ساحل دریای مدیترانه در جنوب شرقی ترکیه منتهی می‌شود، 1768 کیلومتر است.

 

کد خبر 215683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =