توسعه ناوگان حفاری دراگون اویل در بخشهای فراساحلی ترکمنستان

شانا _ گروه بین‌الملل: شرکت دراگون اویل با توسعه ناوگان حفاری در بخشهای فراساحلی فعالیتهایش را در صنعت نفت ترکمنستان افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری آفشور مگ، شرکت دراگون اویل که هم‌اکنون با سه دکل حفاری در حوزه چلکن ترکمنستان در دریای خزر فعالیت دارد، کمتر از دو ماه دیگر، دکل حفاری لند ریگ 2 را نیز راه‌اندازی می‌کند.

همچنین انتظار می رود شرکت کاسپین دریلر نیز در سال جاری میلادی به ناوگان حفاری دراگون اویل بپیوندد.

بر اساس این گزارش، دراگون اویل با هدف حفظ فشار و افزایش برداشت از ذخایر میدان نفتی زیتون اقدام به اجرای دو مناقصه برای ساخت و نصب تاسیسات تزریق آب در سکوهای نفتی زیتون 10 و 13 کرده است.

این شرکت هم‌اکنون نیز در جریان طرح آزمایشی تزریق آب به حوزه زیتون 75 روزانه 3600 بشکه آب به ذخایر این منطقه تزریق می‌کند که نتایج آن تاکنون رضایت بخش بوده است.

در همین حال، دراگون اویل برای نصب سامانه‌های پمپ جت در 14 چاه نفتی نیز مناقصه برگزار می‌کند. قرار این است پمپها از نیمه دوم سال 2014 میلادی تا سه ماه نخست سال 2015 نصب شوند تا میزان تولید و بهره‌برداری از چاه‌ها افزایش یابد.

شرکت دراگون اویل در ماه فوریه مناقصه قرارداد ساخت و نصب یک سرچاه و سکوی تولید جدید در حوزه زیتون ای و خط لوله‌های مرتبط را برگزار کرد، این سکو باید تا نیمه نخست سال 2016 تکمیل شود. 

روند برگزاری مناقصه برای نصب خط لوله زیردریایی انتقال نفت از میدان زیتون به تاسیسات مرکزی فراوری نفت نیز آغاز شده است و انتظار می‌رود روند ساخت آن دو سال بعد از مشخص شدن برنده مناقصه شروع شود.

دراگون اویل چندی پیش مناقصه قرارداد لایروبی اسکله الاجا سواحل ترکمنستان را برگزار کرد، این پروژه دوساله برای افزایش ظرفیت عبور و مرور شناورها و بارگیری بیشتر نفت طراحی شده است.

شرکت دراگون اویل که هم اکنون ٥٢ درصد سهام آن در اختیار شرکت ملی نفت امارات (یی.ان.او.سی) است، در زمینه استخراج نفت و گاز در ترکمنستان فعالیت دارد و به زودی فعالیت‌ خود در فیلیپین را نیز آغاز می‌کند.
کد خبر 215686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =