۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
  • کد خبر: 215689
شعار رویای "شهرهای سبز" در روز جهانی زمین

شانا _ گروه بین الملل: سازمان ملل متحد، روز جهانی زمین را دیروز (سه شنبه 2 اردیبهشت) با شعار "شهر های سبز" جشن گرفت.

به گزارش پایگاه خبری جدید الیوم، جشن امسال با امید کمک به ایجاد شهرهایی پاک تر و سالم تر، ازطریق بهبود درعملکرد زیست محیطی و سرمایه گذاری در فناوری انرژیهای تجدیدپذیر برسه عنصر کلیدی: ساختمان، انرژی وحمل و نقل برگزار شد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیروز جلسه ای عمومی در این زمینه تشکیل داد که در جریان این نشست سران جهان برای رسیدن به یک توافق جهانی درباره آب و هوا در سال 2015 به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، بانکی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، ضمن تاکید بر نیاز به تغییر نگرش و عملکرد در سطح جهانی گفت: جهان باید تشخیص دهد که الگوی مصرف کنونی پایدار نیست و نیاز به بازنگری در مصرف انرژی که همواره چرخ پیشرفت را به گردش درمی آورد، به خوبی احساس می شود.

بسیاری از کشورها دربزرگداشت روز زمین فعالیتهای مختلفی به منظورارتقای آگاهی از اهمیت حفظ محیط زیست انجام می دهند.

همچنین دانش آموزان مدارس، در چین، امریکا، هند، اندونزی و دیگر کشورها، با برگزاری جشن، کمپینهای نظافت و برپایی گالری های هنری برای بیان عشق خود به زمین، عزم خود را برای حفظ منابع طبیعی و اطلاع رسانی در این زمینه به نمایش گذاشتند.

این ایده، به وسیله سناتور جی لرد نلسون باهدف جلب توجه عمومی به اهمیت محیط زیست و حفاظت از آن و برجسته کردن موضوع محیط زیست به عنوان یکی از مسائل مهم در جهان، ارائه شد و برای نخستین بار در سال 1970 جشن گرفته شد.

کد خبر 215689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =