۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
  • کد خبر: 215701
اجرای نادرست هدفمندی لطمه زیادی به اقتصاد کشور زد

شانا_گروه نفت: معاون وزیر نفت در امور مهندسی با تاکید بر این که اجرای نادرست هدفمندی لطمه زیادی به اقتصاد کشور زد، گفت: با حمایت از فعالان بخش خصوصی، مسیر توسعه صنعت نفت، هموارتر می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون وزیر نفت در امور مهندسی در نخستین جلسه هم اندیشی اتاق فکر معاونت امور مهندسی  که با حضور روسای تشکلهای صنفی صنعت نفت به عنوان کارآفرینان این حوزه  عصر روز گذشته (2 اردیبهشت) در وزرات نفت برگزار شد،گفت: در خوشبینانه ترین حالت و براساس آمارهای اعلام شده، حدود 60 درصد از برنامه چهارم (از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۹) توسعه محقق شده اگر همین میزان برای برنامه های پنجم و ششم هم تحقق پیدا کند، سال 1404حداقل یک برنامه از چشم انداز عقب خواهیم بود و به اهداف چشم انداز نمی رسیم.

سیدعماد حسینی با بیان اینکه دستیابی به توسعه و تعالی بخشهای مختلف کشور، از جمله حوزه استراتژیک صنعت نفت، مستلزم توسعه و حمایت از بخش خصوصی است، گفت: اجرای استراتژی های توسعه در کشور ازجمله بنگاه های زودبازده و هدفمندسازی یارانه ها، از جمله سیاست های کلان اقتصادی بود که متاسفانه با اجرای ناصحیح آنها، لطمه بسیاری به حوزۀ کلان اقتصادی و بخش خصوصی کشور و وارد شد.

وی افزایش تولید تجهیزات و سپردن کار به پیمانکاران داخلی را یکی از دغدغه های بخش مهندسی صنعت نفت اعلام و تصریح کرد:  برطرف کردن این نگرانی مستلزم این است که بخش های خصوصی با رفتارها و خروجی کارهای که انجام می دهد، دغدغه ما را برطرف کنند.

عماد حسینی با بیان اینکه هم اکنون زمینه سرمایه گذاری حدود 200 میلیارد دلاری در بخش های مختلف و پروژه های صنعت نفت وجود دارد، افزود: باید این ظرفیت ها شناسایی شوند، ضمن اینکه شرکت های خارجی نیز همیشه برای حضور در پروژه های ایران استقبال می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تعامل دوجانبه بین کارکنان (بخش مهندسی وزارت نفت) و کارآفرینان (بخش خصوصی) بتوان  گامهای موثری برای رسیدن به پیشرفت صنعت نفت و کشور برداشت.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی یکی از مشکلات بخش خصوصی را عدم پیش بینی مشکلات آتی دانست و گفت: در زمینه تعدیل نرخ ارز اگر پیش بینی های لازم انجام شده بود بخش خصوصی و پیمانکاران با مشکل مواجه نمی شدند.

حسینی تاکید کرد: یکی از خروجی های این نشست ها باید پیشگیری از مشکلات آینده و حرکت به سمت آینده پژوهی باشد.

وی با بیان اینکه سیاست های اقتصادی نادرستی که طی سالهای اخیر گرفته شده، اقتصاد ایران به وضعیت امروز انداخته است، افزود: باید تلاش کرد تا وضعیت اقتصاد با کمک بخش خصوصی از این وضعیت خارج شود.

حسینی به وجود قانون، برنامه و  سند چشم انداز در کشور اشاره کرد و افزود: دست یافتن به اهداف برنامه،  مستلزم این است که رفتارها برای رسیدن به اهداف تطبیق پیدا کند.

 

 

 

 

کد خبر 215701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =