۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
  • کد خبر: 215708

شانا _ گروه بین الملل: وزیر نفت مصر اعلام کرد که این کشور در دو ماه آینده میلادی، یک میلیارد دلار از بدهی های خود را به شرکتهای نفتی پرداخت می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، شریف اسماعیل، وزیر نفت مصر اعلام کرد که در دو ماه آینده، دولت این کشور یک میلیارد دلار از بدهی های خود را به شرکتهای نفتی خارجی می پردازد.

بر پایه اعلام دولت مصر، این کشور اکنون در مجموع 6 میلیارد و 300 میلیون دلار به شرکتهای نفتی خارجی بدهکار است. این کشور در سال گذشته میلادی نیز یک میلیارد دلار از بدهی های خود را به این شرکتها پرداخته کرد.

اسماعیل گفت: در دو ماه آینده میلادی بخشی تازه ای از بدهی ها با مجموع مبلغ حدود یک میلیارد دلار به شرکتهای خارجی پرداخت می شود.

مصر پیش از این در تلاش برای تشویق شرکتهای خارجی به سرمایه گذاری در اکتشاف و تولید نفت در این کشور اعلام کرده بود که تا سال 2017 میلادی، سه میلیارد دلار دیگر از بدهی های خود را ماهانه به شرکتهای خارجی می پردازد.

دولت مصر برای تأمین هزینه های هنگفت انرژی به ویژه یارانه های پرداختی برای سوخت مصرفی جمعیت 85 میلیون نفری این کشور، هم اکنون چالش های بزرگی پیش رو دارد.

پس از انقلاب مردمی سال 2011 میلادی که سبب سقوط حکومت حسنی مبارک، دیکتاتور پیشین این کشور شد، درآمدهای این کشور از محل سرمایه گذاری خارجی، گردشگری و درآمدهای مالیاتی به شدت کاهش یافت و دولت این کشور از پرداخت بدهی خود به شرکتهای نفتی خارجی ناتوان شد.

کد خبر 215708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =