۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
  • کد خبر: 215709

شانا _ گروه بین الملل: مسئولان شرکت توتال اعلام کردند که با وجود اختلاف غرب و روسیه درباره بحران اوکراین، این شرکت همچنان به توسعه فعالیت های خود در روسیه ادامه می دهد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال از پاریس، یکی از مسئولان ارشد شرکت توتال فرانسه اعلام کرد که روسیه یکی از کشورهای راهبردی برای این شرکت فرانسوی است و بحران کنونی اوکراین، تأثیری بر فعالیت های این شرکت در روسیه نخواهد داشت.

ایو-لویی داریکارر، مدیر اکتشاف و تولید توتال اعلام کرد که این شرکت به توسعه فعالیت های خود در روسیه متعهد است و پیش بینی می کند که تا سال 2020 میلادی، این کشور بیشترین سهم را در تولید شرکت توتال به خود اختصاص دهد.

روسیه یکی از امیدهای اصلی توتال در یافتن ذخایر جدید نفت و گاز برای تأمین نیاز روز افزون مشتریان آسیایی این شرکت و همچنین تأمین خوراک پالایشگاه های اروپاست.

توتال با خرید 16.9 درصد از شرکت نفتی خصوصی نواتک، گامی جدی برای ورود به صنعت نفت و گاز روسیه برداشته است و قصد دارد سهام خود را در این شرکت به 19.4 درصد برساند.

در پی تحریمهای غرب علیه مسئولان روسی به دلیل پیوستن بخشی از خاک اوکراین به این کشور، گنادی تیمشنکو، یکی از سهامداران نواتک نیز در فهرست اشخاص تحریمی قرار گرفت و این مسئله سبب شد رویکرد توتال در روسیه به چالش کشیده شود.

داریکارر همچنین اعلام کرد که توتال در مذاکره با شرکت روسی لوک اویل، برای همکاری در برداشت از ذخایر نامتعارف نفت در منطقه سیبری شمالی، توافقنامه اولیه ای امضا کرده است.

کد خبر 215709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =