تامین گاز پایدار کشور به اجرای طرح های ذخیره سازی نیاز دارد

شانا_گروه گاز: ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گازی، برای تامین گاز پایدار کشور به اجرای طرح های ذخیره سازی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بازدید از طرح ذخیره سازی گاز شوریجه، به خبرنگار شانا گفت: با توجه به تاکید وزیر نفت مبنی بر اجرا و توسعه طرح های ذخیره سازی، تسریع در اجرای این پروژه ها در دستور کار شرکت ملی گاز ایران است.

حمیدرضا عراقی با بیان این که در سال های گذشته کمتر به موضوع ذخیره سازی توجه شده است، افزود: اجرای طرح های ذخیره سازی گاز با هدف حفظ پایداری شبکه گاز، ضروری است.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اعلام این که طرح ذخیره سازی شوریجه با بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی، در آستانه بهره برداری است، گفت: راه اندازی این پروژه نیاز به هماهنگی بخش های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت دارد.

وی با اشاره گستردگی کشور گفت: ضروری است مخازن ذخیره سازی گاز در نقاط پرمصرف کشور برای حفظ پایداری شبکه راه اندازی شود.

عراقی اظهار امیدواری کرد: عملیات تزریق گاز به مخزن شوریجه به عنوان دومین مخزن ذخیره سازی گاز ایران، در آینده نزدیک آغاز شود.

به گزارش شانا، نخستین طرح ذخیره سازی گاز در مخزن سراجه قم در سال ٩١ به بهره برداری رسید و امسال دومین مخزن ذخیره‌سازی گاز ایران در خراسان راه اندازی می شود.

ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه از جمله طرح های مهم و استراتژیک شرکت ملی گاز ایران است که شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران آن را در شرق کشور اجرا می کند. با بهره برداری از دومین طرح ذخیره سازی گاز ایران (شوریجه) در سال ٩٣، ایران دومین کشور ذخیره کننده گاز در خاورمیانه می شود.

با راه اندازی طرح ذخیره‌سازی، ایران به بزرگترین کشور ذخیره کننده گاز خاورمیانه و یکی از پنج کشور بزرگ دارنده مخازن زیرزمینی برای ذخیره‌سازی گاز طبیعی تبدیل می شود.

کد خبر 215710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =