افزایش تولید محصول وینیل کلراید منومر درپتروشیمی بندرامام

شانا_ گروه پتروشیمی: در سال حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی تولید محصول وینیل کلراید منومر (VCM) در پتروشیمی بندرامام افزایش یافت.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیمیا بندرامام با بیان این مطلب اظهار کرد: با تدابیر صورت گرفته در ماه های پایانی سال 1392 با تولید 135 هزار و 712 تن محصول وینیل کلراید منومر (VCM) و با اختلاف 17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل موفق به افزایش تولید این محصول شدیم.

عباس معصومیان با تأکید بر روند افزایش تولید این محصول در سال جاری افزود : وینیل کلراید ترکیبی بی رنگ و مهم در صنعت پتروشیمی است و کاربرد پلی وینیل کلراید منومر(VCM) در تولید پی وی سی (PVC) روز به روز در حال افزایش است.

این ماده در ساخت لوله های پلاستیکی  پوشش کابلها و سیم ها و کف پوش ، فیلم عکاسی  و همچنین در صنعت الکترونیک  اتومبیل به کار می رود.

این گزارش می افزاید: شرکت کیمیا بندر امام بعنوان یکی از شرکت‌های تولیدی پتروشیمی بندرامام که دارای پنج واحد به نام‌های وینیل کلراید منومر (VCM) اتیلن دی کلراید (EDC) ام.تی.بی. ای(MTBE)  ،کلرآلکالی (CA) و واحد بازیابی نمک از آب دریا (SP) است ومحصولاتی نظیر سود سوز آور،اسید کلریدریک، آب ژاول، اتیلن دی کلراید، ام.تی.بی. ای است را تولید می نماید که بر این اساس از فرآورده محصول ام‌تی بی ای به عنوان ماده افزودنی به بنزین به منظور بهبود عدد اکتان استفاده می‌شود، از منومر وینیل کلراید جهت تهیه پلی وینیل کلراید و از اتیلن دی کلراید به عنوان حلال در تهیه پلاستیک و سایر ترکیبات شیمایی استفاده می‌ شود.

کد خبر 215717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =