پایداری گاز در شمال و شمالشرق کشور افزایش می یابد

شانا_ گروه پالایش و پخش: ظرفیت ذخیره سازی و پایداری شبکه گاز در شرق و شمال شرق کشور افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار شانا معاون وزیر نفت در امور گاز در بازدید از تاسیسات مخزن ذخیره سازی شوریجه در خراسان رضوی، بر بهره برداری از طرح ذخیره سازی شوریجه در کمترین زمان ممکن تاکید کرد و گفت: این طرح باید در کمترین زمان و بالاترین بهره وری به بهره برداری برسد.

حمیدرضا عراقی افزود: مخزن ذخیره سازی شوریجه علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره سازی باعث پایداری شبکه در شرق و شمالشرق کشور می شود.

وی با اشاره به ضرر تاخیر در بهره برداری از طرح های ذخیره سازی کشور، اظهار کرد: پیشنهاد می کنم هماهنگی، همکاری و تعامل شرکت های زیرمجموعه صنعت نفت در امور نفت و گاز به منظور تسریع در بهره برداری از اینگونه ها افزایش یابد.

عراقی با اعلام اینکه زمستان گذشته با سختی سپری شد، گفت: در همین حال برداشت گاز از طرح ذخیره سازی سراجه قم که در پیک مصرف به روزانه 10 میلیون متر مکعب رسید، کمک بزرگی به حفظ پایداری شبکه کرد.

بر اساس این گزارش هم اکنون طرح ذخیره سازی گاز شوریجه با پیشرفت بیش از ٩٨ درصدی در انتظار هماهنگی های نهایی میان شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی نفت ایران است.

با راه اندازی طرح ذخیره سازی گاز در میدان شوریجه در فاز نخست ١٠ میلیون مترمکعب و در فاز دوم ٢٠ میلیون مترمکعب در اوج مصرف و در طول فصل زمستان برداشت گاز انجام می گیرد.

ظرفیت ذخیره سازی گاز در این مخزن 4 میلیارد و ٦٠٠ میلیون مترمکعب است که در فاز نخست آن امکان ذخیره سازی دو میلیارد و ٤٠٠ میلیون مترمکعب گاز فراهم خواهد شد.

کد خبر 215720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =