ترکیه تولید برق از نیروگاه های برق آبی را افزایش می دهد

شانا _ گروه بین الملل: وزیر جنگل و امور آب ترکیه با تکذیب سخنان وزیر انرژی درباره اختلال تولید برق به دلیل خشکسالی، گفت: در تولید برق مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش سایت خبری مجلس ترکیه، ویسل اراوغلو، وزیر جنگل و امور آب ترکیه گفت: بر خلاف گفته تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه بیش از 50 درصد سد ساخته شده روی رودخانه دجله و فرات پر از آب است.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز می توان از این منابع در تولید انرژی استفاده کرد. از سوی دیگر بنا به داده های سازمان هواشناسی ترکیه، در دو ماه آینده بارش باران خواهیم داشت و این احتمال خشکسالی را کاهش می دهد.

ییلدیز چند روز پیش گفته بود: در صورتی که اختلالی در تولید برق ترکیه به دلیل خشکسالی رخ دهد، این کشور در تابستان آینده از ایران، گرجستان و بلغارستان برق وارد می کند.

ییلدیز دیروز اذعان کرد وزارت خانه متبوعش برای جلوگیری از هرگونه مشکل در تولید انرژی قصد دارد بهره وری نیروگاه های آبی موجود را افزایش داده است و به سرمایه گذاریها در حوزه انرژی تجدیدپذیر، سرعت بخشد.

وی با اشاره به مشخص شدن میزان انرژی برق قابل تولید ترکیه با توجه به منابع موجود، در ماه مه افزود: در بعضی دوره های زمانی مجبور به واردات برق می شویم، بعضی وقتها نیز آن را صادز می کنیم، این یک خرید و فروش است و ما هر تصمیمی که به سودمان باشد، می گیریم.

آمارها نشان می دهد میزان واردات برق ترکیه از ایران، بلغارستان و یونان در دو ماه نخست سال ٢٠١٤ میلادی با ٦٣ در صد افزایش نسبت به سال گذشته، به یک ملیارد و ٥٧١ کیلووات بر ساعت رسید.

کد خبر 215721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =