حجم پالایش نفت پالایشگاههای روسی کاهش یافت

شانا _ گروه بین الملل: حجم پالایش نفت پالایشگاههای روسیه در ماه مارس 2014 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 0.6 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، آمار وزارت انرژی و خبرگزاری رویترز نشان می دهد که به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری فصلی، حجم پالایش پالایشگاههای نفتی روسیه در ماه مارس گذشته 0.6 درصد یا 34 هزار و 423 بشکه در روز کاهش یافته است.

پالایشگاههای روسی در ماه مارس 5 میلیون و 786 هزار بشکه در روز نفت خام فراورش کرده بودند؛ در حالی که حجم پالایش آنها در ماه فوریه گذشته 5 میلیون و 820 هزار بشکه در روز بود.

ماه فوریه سه روز کمتر از ماه مارس دارد.

پالایشگاههای نووکیوبیشوسک (Novokuibyshevsk) و کوئیبیشوف (Kuibyshev ) شرکت روسنفت نیز در ماه مارس گذشته در مقایسه با مه پیش از آن (فوریه) به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری حجم پالایش نفت خود را  به ترتیب 19.3 درصد و 23.8 درصد کاهش دادند.

عملیات تعمیر ونگهداری در ماه های آوریل و سپتامبر سال جاری میلادی بیشتر خواهد بود و افزیش ظرفیت برون خطی منجر به افزایش عرضه نفت خام به بازار می شود که این موضوع قیمتهای نفت خام را پایین می آورد و فرآورده های نفتی را گرانتر می کند.

بنا بر ارزیابی های رویترز، تولید بنزین پالایشگاههای روسی نیز در ماه مارس با 2.5 درصد کاهش به 107 هزار و 174 تن در روز می رسد.

تولید نفت کوره نیز در ماه مارس با 1.2 درصد افزایش به 228 هزار و 416 تن در روز رسید.

تولید نفت گاز پالایشگاههای روسیه نیز در دوره مورد بررسی با 2.8 درصد کاهش به 215 هزار و 32 تن در روز رسیده بود.

کد خبر 215723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =