۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر: 215732
دادگاه اوکراین پالایشگاه اودیسه را توقیف کرد

شانا _ گروه بین الملل: پالایشگاه اودیسه در حالی به علت کلاهبرداری توسط دولت اوکراین مصادره شد که هنوز مالکیت این پالایشگاه مورد مناقشه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت کشور اوکراین روز سه شنبه (دوم اردیبهشت 93) اعلام کرد که دادگاهی در این کشور سومین پالایشگاه بزرگ اوکراین را در شهر اودیسه توقیف کرده است.

دلیل این کار کلاهبرداری در عوارض سوخت عنوان اما اطلاعات کمی از این پرونده منتشر شده است.

پالایشگاه اودیسه همچنین در خطر از بین رفتن در مناقشه اوکراین و روسیه نیز قرار داشت.

مالکیت این پالایشگاه پس از این که توسط یک بانک روسی مصادره شد، زیر سئوال رفت. در همین حال، دولت اوکراین که در ماه فوریه 2014 پس از سرنگونی دولت پیشین روی کار آمد، خواستار برگرداندن کنترل پالایشگاه به اوکراین شده است.

وزارت کشور اوکراین اعلام کرده است چندین شرکت، بدون اشاره به نام آنها، از پرداخت عوارض ورود و مالیات فرار کرده اند. این شرکت ها اعلام کرده بودند که نفت خریداری شده را صادر کرده اند در صورتی که این نفت را در بازارهای داخلی به فروش می رساندند.

وزارت کشور اوکراین با اعلام این که حکم دادگاه از 24 آوریل (چهارم اردیبهشت) اجرا می شود، در بیانیه ای گفت: بازرسان 75 هزار تن نفت را برای جبران خسارت ها توقیف کرده اند، به علاوه این که دادگاه تصمیم گرفت اموال و زمین پالایشگاه نفت اودیسه را نیز توقیف کند.

شرکت وتک، که یک شرکت انرژی اوکراینی است، سال گذشته میلادی پالایشگاه اودیسه را از شرکت لوک اویل روسیه خریداری کرد. اما روزنامه روسی کامرسانت ماه گذشته میلادی خبر داد که وتک به علت بدهی خود به بانک وی تی بی روسیه، پالایشگاه اودیسه را به این بانک منتقل کرده است.

اوکراین دارای هفت پالایشگاه نفت و گاز بزرگ است که از این میان تنها دو پالایشگاه بطور منظم فعالیت می کنند. پالایشگاه اودیسه که در دریای سیاه واقع شده است در این میان، ظرفیت تولید 70 هزار بشکه در روز را داراست. فعالیت این پالایشگاه از ماه فوریه به حال تعلیق درآمده بود.

کد خبر 215732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =