۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
  • کد خبر: 215733
فروش نفت خام در بورس انرژی به مرز 10 هزار بشکه رسید

شانا _ گروه نفت: فروش نفت خام در بورس انرژی به نزدیکی 10 هزار بشکه رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، در حالی که  بورس انرژی تاکنون میزبان  12 بار عرضه نفت خام بوده این محصول 8 بار مورد معامله قرار گرفته و فروخته شده است.

بر پایه این گزارش در 8 بار معامله در مجموع 9636 هزار بشکه نفت به ارزش 29 میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون ریال فروخته شده است و 4 بار نیز خریداران با فروشنده به توافق نرسیدند.

این گزارش می افزاید: با توجه به این که عرضه نفت خام در بورس انرژی به تازگی آغاز شده حجم پائین معامله ها طبیعی است.

طبق آمارهای رسمی، بورس انرژی از ابتدای آذر ماه که میعانات گازی در این بورس مورد معامله قرار گرفت، میزبان 220 هزار بشکه میعانات گازی بوده و در مجموع این فرآورده با 434 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شانا، برای اولین بار دو هزار و ٩٢٠ بشکه نفت خام در اولین روز عرضه با حضور رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، شاپور محمدی، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی، علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی و جمعی از فعالان بازار سرمایه  (یکشنبه ١٧ فروردین) در محل بورس انرژی ایران فروخته شد.

نخستین محموله بشکه های نفت خام ایران در بورس انرژی عرضه و ١٤٦ بشکه با قیمت سه میلیون و ٦٣ هزار و ٣١ ریال خریداری و مابقی بشکه ها با قیمت پایه سه میلیون و ٦٣ هزار و ٢٧ ریال خریداری شد.

فروش نفت خام در بورس انرژی؛ نقطه عطفی در بازار اقتصادی کشور

به گزارش شانا، وزیر نفت چندی پیش در جلسه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را سال پربرکتی برای صنعت نفت کشور خواند و با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتصاب های مدیریتی جدید حاصل از تغییر دولت گفت: هم اکنون حرکت های مهمی در زمینه سیاست خارجی و کمرنگ شدن تحریم های اعمالی از سوی کشورهای غربی در دست اقدام است، از این رو باید خودمان را برای انجام کارهای مهم آماده کنیم.

زنگنه فروش نفت خام در بورس انرژی را حرکتی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور مشارکت دادن بخش خصوصی و ایجاد تنوع در روش های فروش اعلام کرد و گفت: فروش نفت خام در بورس انرژی نقطه عطفی در بازار اقتصادی کشور است.

 وزیر نفت با بیان این که سیاست های اقتصادی مقاومتی به معنای ریاضت و انزوا نیست، اظهار کرد: کمرنگ شدن تحریم ها به معنای کنار رفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه به معنای تعامل با جهان برای داشتن اقتصادی مقتدر با کمترین میزان آسیب پذیری است.

زنگنه تصریح کرد: باید با پیروی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی به دنبال توسعه صنعت نفت از تمام جوانب از جمله منابع انسانی، پژوهش و تحقیق، افزایش ظرفیت تولید، افزایش ضریب بازیافت و اکتشافات به ویژه در مناطق مرزی باشیم.

 

 

کد خبر 215733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =