۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر: 215735
سوکار برای ساخت یک پالایشگاه در ترکیه وام می گیرد

شانا _ گروه بین الملل: شرکت ملی نفت آذربایجان برای ساخت پالایشگاه در ترکیه یک وام 3.5 میلیارد دلاری با بازپرداخت بلند مدت می گیرد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، کنان یاووز، مدیرعامل شعبه ترکیه شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) این شرکت در مرحله نهایی مذاکره با ترکیه برای دریافت وام سه میلیارد و 500 میلیون دلاری به منظور کمک به ساخت پالایشگاهی در ترکیه است.

وی گفت: این شرکت آذربایجانی به احتمال زیاد تا ماه مه توافقنامه برای دریافت این وام توافقنامه امضا می کند.

بیشتر این بسته سه میلیارد و 500 میلیون دلاری که از سوی واحد ترکیه ای یونیت کردیت اسپا (UCG)، بزرگترین وام دهنده ایتالیا ترتیب داده شده است، به وسیله  15 وام دهنده بزرگ و با ضمانت آژانسهای اعتبار صادرات یا ای.سی.ای ها از 6 کشور پرداخت می شود.

این بسته اعتبار فاز ساختمان پروژه را تأمین می کند و هزینه کلی اعتبار که شامل دوره پس از ساخت نیز می شود از سه میلیارد و 500 میلیون فراتر می رود.

سوکار در حال ساخت پالایشگاه استار با ارزش پنج میلیارد و 500 میلیون دلار در ساحل دیای اژه برای توسعه تولید نفتااست.

این پالایشگاه که پنجمین پالایشگاه بزرگ ترکیه است که از سال 2017، سالانه 10 میلیون تن نفت خام، یک میلیون و 300 هزار تن نفتا و گازوئیل و سوخت جت  تولید می کند.

به گفته یاووز، این بزرگترین تأمین اعتبار با طولانی ترین سررسید بازپرداخت برای سرمایه گذاری صنعتی در بخش خصوصی ترکیه است و سود این بسته برای ما خیلی قابل قبول و جذاب است.

کد خبر 215735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =