۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
  • کد خبر: 215736
تولید پالایشگاههای اروپا کاهش یافت

شانا _ گروه بین الملل: ورود به فصل تعمیرات بهاری در اروپا منجر به کاهش تولیدات پالایشگاه های این قاره شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تولیدات پالایشگاهی اروپا به علت تعطیلی چند پالایشگاه در آغاز فصل تعمیرات، در ماه مارس 2014 در مقایسه با ماه فوریه 6.2 درصد کاهش یافت.

موسسه یورویل استاک، مسئول نظارت بر صنعت پتروشیمی اروپا، روز سه شنبه (اول اردیبهشت) در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که تولید پالایشگاه های اروپا در ماه مارس به روزانه 9 میلیون و 919 هزار بشکه رسید.

بیشترین افت در محصولات پالایشگاههای اروپایی مربوط به تولید نفت و نفتا است که در ماه مارس در مقایسه با ماه فوریه به ترتیب پنج و 12.7 درصد افت داشته اند.

به طور معمول ماه های مارس و آوریل هر سال، شلوغ ترین ماه های تغییرات پالایشگاهی در فصل بهار محسوب می شوند.

پالایشگاههای گرنگ موث متعلق به شرکت اینیوس با ظرفیت روزانه 210 هزار بشکه در اسکاتلند، اینگول استات متعلق به شرکت گانوور با ظرفیت 110 هزار بشکه در آلمان و سینز متعلق به شرکت گالپ انرجیا با ظرفیت 225 هزار بشکه در روز در پرتغال از پالایشگاه هایی هستند که برای انجام تعمیرات از مدار خارج شده اند.

افت تولید محصولات پالایشگاهی در اروپا شامل تمامی محصولات پالایشگاهی می شود.

یکی از بهترین شاخص های اندازه گیری سلامت پالایشگاهها اندازه گیری افت سالانه تولید است. بر همین اساس، مجموع تولید پالایشگاهی اروپا تا ماه مارس 2013، در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، 6.1 درصد کاهش داشت.

از سوی دیگر مقدار خوراک پالایشگاه های اروپا در ماه مارس در مقایسه با فوریه با 1.9 درصد کاهش به 9 میلیون و 645 هزار بشکه در روز رسید. این مقدار در مقایسه با سال گذشته 4.4 درصد افت نشان می دهد.

کد خبر 215736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =