افزایش میزان بهره گیری از ظرفیت پالایش در پالایشگاه های دولتی چین

شانا _ گروه بین الملل: افزایش قیمت فرآورده های نفتی، پالایشگاه های دولتی نفت چین را به تولید بیشتر تشویق کرده است.

به گزارش نشریه پلاتس، پالایشگاه های دولتی چین، در ماه آوریل میزان بهره گیری از ظرفیت پالایشی خود  را به 82 درصد رساندند، این رقم برای ماه مارس 81 درصد بود.

در بررسی 23 پالایشگاه مشخص شد که این پالایشگاه ها در ماه آوریل روزانه چهار میلیون و 275 هزار بشکه نفت خام پالایش می کنند. در ماه گذشته میلادی این نشریه 24 پالایشگاه را بررسی کردند.

بررسی ماه آوریل، 12 پالایشگاه مربوط به سینوپک، 10 پالایشگاه مربوط به پتروچاینا و پالایشگاه هویژو متعلق به شرکت ملی فلات قاره چین که ظرفیت ترکیبی سالانه 259 میلیون و 200 هزار تن را دارد، بررسی کرد.

این بررسی دو پالایشگاه که از ماه ژانویه، به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند را بررسی نکردند.

میانگین فرآوری نفت در پالایشگاه های سینوپک اندکی افزایش یافت و میزان بهره گیری از ظرفیت پالایشی آنها به 87 درصد ماه آوریل رسید؛ در حالی که این رقم برای ماه قبل از آن 83 درصد بود، اما مقدار فرآورش در پالایشگاه های مورد بررسی در پتروچاینا با کاهش نسبت به 78 درصد ظرفیت ماه مارس به 72 درصد در ماه آوریل رسید.

سه پالایشگاه سینوپک، ژنهای، گوآنگژو و هاینان، میزان بهره گیری از ظرفیت پالایشی خود را در ماه آوریل افزایش دادند که این شرایط سبب افزایش میانگین ظرفیت پالایشگاه های مورد بررسی این شرکت شد.

بیشترین مقدار افزایش مربوط به پالایشگاه ژنهای در شرق استان ژنجیانگ است که با افزایش 10 درصدی، ظرفیت خود را به سالانه 23 میلیون تن رساند؛ این افزایش در نتیجه آغاز به کار دوباره  واحدکراکر کاتالیست سیال شماره 2 در اوایل ماه آوریل رخ داده است.

یک منبع پالایشگاهی اشاره کرد که قیمت بالای خرده فروشی بنزین و نفت گاز، پالایشگاه داران را به فرآوری بیشتر نفت خام تشویق کرده است.

کاهش ظرفیت پالایشگاه های مورد مطالعه پتروچاینا، بیشتر به دلیل تصمیم برای خاموشی دالیان، بزرگترین پالایشگاه خود و نیز ذخیره بالای فرآورده های نفتی بوده است.

پالایشگاه دالیان در شمال شرق استان لیائونینگ، در دهم آوریل تولید خود را متوقف کرد و این شرایط تا پایان ماه جاری میلادی ادامه می یابد.

این شرایط همچنین سبب شد میزان بهره گیری از  ظرفیت پالایش اسمی پالایشگاه از 78 درصد در ماه مارس به 27 درصد در ماه آوریل برسد.

میزان بهره گیری از ظرفیت پالایش در پالایشگاه های دولتی چین نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش چهار درصدی داشته است و دلیل آن عملیات تعمیر و نگهداری کمتر در  سال جاری میلادی بوده است.

کد خبر 215737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =