گازپروم امتداد خط لوله گازی ساوث استریم تا اتریش را بررسی می کند

شانا _ گروه بین الملل: شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که پیشنهاد کشور اتریش، برای بررسی امکان امتداد خط لوله انتقال گازی ساوت استریم به این کشور را پذیرفته است.

به گزارش سایت صدای روسیه، آلکسی میلر، مدیر عامل شرکت گازپروم با اعلام این خبر گفت: با هدف بهینه سازی طرح ساخت خط لوله انتقال گاز ساوث استریم و با درنظر گرفتن جوانب قانونی قراردادهای امضا شده گازپروم با کشورهای دیگر، پیشنهاد کشور اتریش، مبنی بر بررسی امکان ساخت خط لوله ای موازی با لوله های درحال ساخت را در کشور اسلوونی، برای انتقال گاز به این کشور قبول کردیم.

خط لوله ساوث استریم قرار است حدود ٦٣ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را از مسیر دریای سیاه، بلغارستان، صربستان، مجارستان و اسلوونی به ایتالیا صادر کند.

از نظر تئوریکی،امتداد خط لوله از اسلوونی به کشور اتریش که دارای مرز زمینی با یکدیگر هستند، امکانپذیر است.

این پیشنهاد در دیدار امروز آلکسی میلر با راینهلد میته لهنه، وزیر اقتصاد اتریش و گرهارد روئیس، رئیس شرکت اتریشی نفت و گاز او ام وی  مطرح و پذیرفته شد.

پیش از این اتریش، به عنوان یکی از پایگاه های ساخت خط لوله گاز ساوث استریم انتخاب شده بود اما به دلیل تصمیم این کشور مبنی بر همکاری با طرح خط لوله نوباکو، کنار گذاشته شد.

طرح نوباکو در رقابت برای انتقال گاز طبیعی آذربایجان به کشورهای اروپایی، مغلوب طرح ترنس آدریاتیک شد، از این رو اتریش از چند ماه گذشته دوباره مذاکره را با گازپروم روسیه آغاز کرده است.

کد خبر 215751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =