کانادا قوانین سختگیرانه تری برای حمل و نقل ریلی نفت خام وضع کرد

شانا _ گروه بین الملل: دولت کانادا در نظر دارد در اقدامی یکجانبه و پیش از آمریکا مدلهای قدیمی واگنهای حمل محموله های نفت خام را ظرف سه سال از دور خارج کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت کانادا روز چهارشنبه (3 اردیبهشت ماه) اعلام کرد که در یک بازه زمانی سه ساله و در اقدامی یکجانبه واگن های قدیمی را که برای حمل و نقل نفت خام از راه آهن مورد استفاده قرار می گیرند از دور خارج می کند. 

این اقدام کانادا پاسخی به درخواستها برای بالا بردن امنیت ریلی در کانادا در پی انفجار مرگبار سال گذشته در استان کبک این کشور به شمار می رود.

دولت فدرال همچنین از شبکه ریلی این کشور خواسته است تا با اجباری کردن واکنش سریع در شرایط اضطراری برای همه قطار های حامل نفت خامی که از کانادا عبور می کنند، خود را برای انفجارهای فاجعه بار آماده کند. 

کارشناسان واگن های قدیمی مدل دی او تی 111 را به این دلیل که به آسانی در آنها شکاف ایجاد می شود، مورد انتقاد قرار داده اند  و از شرکتهای مالک این واگنها خواسته شده است تا در یک بازه زمانی دو تا سه ساله واگنهای جدیدی را برای مواد قابل اشتعال، از جمله نفت، جایگزین مدلهای قدیمی کنند.

 این در حالی است که مهلت داده شده بسیار کمتر از زمانی است که عرضه کنندگان نفت ریلی برای جایگزینی واگن ها تقاضا کرده بودند.

این تغییر قوانین به معنی آن خواهد بود که کانادا در تعیین کردن جدول زمانی برای تغییر قوانین حتی از آمریکا نیز جلوتر است.

در گذشته دولت کانادا بر یکپارچه سازی صنعتی ریلی آمریکای شمالی تاکید کرده بود.

این اقدام پس از آن اتفاق می افتد که در ماه ژوئیه (تیر 92) سال گذشته میلادی در یک حادثه فاجعه بار انفجار قطار حامل نفت خام سبب کشتته شدن 47 نفر در شهر لک مگانتیک استان کبک شد. 

فاجعه کبک تنها بخشی از چندین حادثه ریلی است که در چند ماه اخیر در کانادا و ایالات متحده آمریکا رخ داده است.

کد خبر 215758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =