انتقال 70 درصد گاز شیرین کشور از منطقه 10 عملیات انتقال گاز

شانا_گروه گاز: بیش از 70 درصد گاز شیرین کشور از طریق خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار منطقه 10 شرکت عملیات انتقال گاز ایران منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بوشهر، مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز ایران گفت: این منطقه با یک هزار و 910 کیلومتر خط لوله، وظیفه انتقال پایدار و مستمر گاز را برعهده دارد.

حمید خدری افزود: منطقه 10 عملیات انتقال گاز ایران سال گذشته، 121 هزار و 810 میلیون متر مکعب گاز طبیعی را منتقل کرده است.

وی با اعلام این که بیش از 70 درصد گاز شیرین کشور از طریق خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار منطقه 10 شرکت عملیات انتقال گاز ایران منتقل می شود، گفت: این منطقه 16 هزار میلیون متر مکعب گاز ترش را نیز منتقل کرده که با احتساب این میزان، 80 درصد گاز کشور از طریق منطقه 10 منتقل می شود.

وی اظهار کرد: گاز پالایشگاه پارسیان، همچنین گاز فازهای 1 و 2 پارس جنوبی و پالایشگاه فجر جم از این منطقه منتقل می شود و با توجه به این موارد، این منطقه یکی از مناطق استراتژیک شرکت انتقال گاز ایران به شمار می آید.

مدیر منطقه 10 عملیات انتقال گاز ایران یاد آور شد: به غیر از خط لوله اول سراسری که از بیدبلند در منطقه یک شرکت عملیات گاز شروع می شود، تمام خطوط 10 گانه سراسری گاز از این خط عبور می کند.

خدری که سال گذشته به عنوان مدیر نمونه شرکت گاز نیز معرفی شده است، افزود: منطقه 10 با دارا بودن 6 یارد و 4 تاسیسات تقویت فشار گاز، توانسته است رسالت خود را در این سالها به بهترین نحو انجام دهد.

بر پایه این گزارش، منطقه 10 عملیات انتقال گاز در بوشهر واقع شده و وجود بزرگترین پالایشگاههای گاز کشور (پارس جنوبی - فجر جم - پارسیان) در محدوده آن، منطقه 10 را به گلوگاه خطوط انتقال گاز تبدیل کرده است.


کد خبر 215772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =