پایانه نفتی فورکادوس نیجریه همچنان تعطیل است

شانا _ گروه بین الملل: شرکت شل نیجریه از ادامه توقف فعالیت پایانه صادرات نفت خام فورکادوس نیجریه به دلیل تعمیر بخشهای آسیب دیده در جریان حمله شبه نظامیان، خبر داد.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، شرکت شل نیجریه اعلام کرد که پایانه صادرات نفت این شرکت موسوم به فورکادوس پس از گذشت هفت هفته هنوز به دلیل انجام تعمیرات در پی خرابکاری شبه نظامیان در یکی از خط لوله های زیردریایی این پایانه تعطیل است.

نگرانیها در بازار جهانی انرژی نسبت به عرضه نفت از سوی سیزدهمین تولید کننده بزرگ جهان رو به افزایش است اما شرکت شل از انتشار دقیق آمار مقدار کاهش صادرات نیجریه خودداری می کند.

در عین حال دولت نیجریه اعلام کرد که سال گذشته روزانه به طور میانگین 300 هزار بشکه نفت به ارزش 12 میلیارد دلار به سرقت رفت.

شرکت شل این پایانه را در تاریخ 4 مارس (13 اسفند ماه 92) به منظور تعمیر یک نشتی در یکی از خطوط لوله زیر دریایی خود تعطیل کرد.

شبه نظامیان دلتای نیجر مسئولیت خرابکاری در این خط لوله را پذیرفته اند و اعلام کردند که در 27 مارس (7 فروردین ماه) نیز غواصانشان قسمتهای تعمیر شده را دوباره خراب کردند.

پرشس اوکلوبو، سخنگوی شرکت شل در نیجریه روز پنجشنبه (چهارم اردیبهشت ماه) اعلام کرد که این پایانه همچنان بسته باقی می ماند.

پایانه فورکادوس ظرفیت صادرات روزانه 400 هزار بشکه نفت را دارد که بیش از یک پنجم کل تولید نیجریه یعنی روزانه دو میلیون و 200 هزار بشکه است.

کد خبر 215782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =