قمیت نفت برنت در پی تشدید بحران اوکراین به بیش از 110 دلار رسید

شانا _ گروه بین الملل: تشدید جنگ کلامی میان مسکو و کی یف سبب شد بهای نفت خام برنت در پایان معاملات دیروز (پنج شنبه چهارم اردیبهشت ماه) بیش از یک دلار افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، شدت گرفتن جنگ لفظی میان مسکو و کی یف و تشدید بحران سیاسی میان دو طرف سبب افزایش نگرانیها درباره عرضه نفت خام در آینده شد در حالی که در سوی دیگر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی نشان از بهبود شرایط تقاضای نفت خام دارد.

اوکراین عملیات را برای خلع سلاح کردن گروه های خواهان جدایی طرفدار مسکو در بخشهای شرقی این کشور آغاز کرد، از سویی دیگر تحرکات اوکراین و کشته شدن پنج طرفدار روسیه سبب اعزام نیروهای نظامی روسیه به نزدیکی مرزهای اوکراین شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نسبت به عواقب استفاده کی یف از نیروهای نظامی برای مقابله با طرفداران روسیه در مرزهای شرقی اوکراین هشدار داد.

همتای اوکراینی پوتین خواهان پایان حمایتهای مسکو از جدایی طلبان در مرزهای شرقی اوکراین و عقب نشینی نیروهای نظامی روسیه از مرزهای این کشور شد.

پس از مهلت 48 ساعته اوکراین به روسیه برای توضیح درباره تحرکات نظامی در مرزهای شرقی اوکراین، بهای نفت خام برنت که حدود یک دلار افزایش یافته بود با یک رشد 30 سنتی دیگر روبرو شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژوئن با یک دلار و 22 سنت افزایش در سطح 110 دلار و 33 سنت تثبیت شد.

قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز 50 سنت افزایش یافت و به ١٠١ دلار و 94 سنت برای هر بشکه رسید.

اختلاف میان دو شاخص نفت خام برنت و دبلیو تی آی امریکا در پایان معاملات دیروز بازار نفت به هشت دلار و 58 سنت برای هر بشکه رسید.
 

کد خبر 215783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =