برنامه جنرال الکتریک برای خرید سهام شرکت برق آلستوم فرانسه

شانا _ گروه بین الملل: شرکت آمریکایی جنرال الکتریک، خواهان خرید سهام شرکت برق آلستوم فرانسه در ازای 13 میلیارد دلار است.

به گزارش سایت خبری یورونیوز از پاریس، این شنیده ها پس از دیدار نمایندگان شرکت جنرال الکتریک و شرکت فرانسوی آلستوم در پاریس اعلام شد.

شرکت آلستوم در حوزه ساخت نیروگاه و چرخ دنده های انتقال قدرت فعالیت می کند؛ این خبر باعث افزایش 18 درصدی ارزش سهام این شرکت که جز شرکتهای پیشرو در حوزه انرژی و صنعت حمل و نقل است، در بورس پاریس شد.

این رقم، بیشترین افزایش ارزش سهام شرکت آلستوم در 10 سال گذشته بوده است.

مدیران شرکت برق آلستوم فرانسه تا به حال دو بار به دلیل دخالت در رسوایی مالی و دادن رشوه در مناقصه، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بودند و همین موضوع ضربه جبران ناپدیری به اعتبار این شرکت وارد کرد.

پیره برانچون (Pierre Briançon) خبرنگار رویترز در پاریس، با دشوار خواندن به سرانجام رسیدن این معامله، نوشت: فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و کابینه اش خواستار انجام اصلاحاتی در سیاست اقتصادی فرانسه هستند که همین موضوع، کار شرکتهای فرانسوی را در رقابت جهانی سخت می کند.

شرکت آلستوم، سازنده قطارهای سریع السیر فرانسه موسوم به ت.ژ.و (TGV) نیز است.

به همین دلیل، شرکت آلستوم تنها قادر به فروش بخش هایی از این شرکت است که در حوزه ساخت نیروگاه و تجهیزات انرژی فعالیت می کنند؛ به طور حتم این موضوع باعث کاهش پیشنهاد 13 میلیارد دلاری جنرال الکتریک برای خرید این شرکت می شود.

کد خبر 215794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =