۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
  • کد خبر: 215798
ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در ترکیه آغاز شد

شانا _ گروه بین الملل: وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه از آغاز ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان با ظرفیت تولید سه هزار مگاوات برق، در قونیه خبر داد.

به گزارش انستیتو انرژی ترکیه، تانر ییلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی این کشور دیروز (4 اردیبهشت ماه) در مراسم افتتاح بیستمن نمایشگاه بین المللی انرژی و محیط زیست در استانبول، گفت: فعالیتهای ساخت بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی جهان با قابلیت تولید سه هزار مگاوات انرژی برق در شهرستان کاراپینار استان قونیه آغاز شده است.

وی افزود: نخستین گام این پروژه 6 میلیارد دلاری، اختصاص زمینی بایر با وسعت بسیار زیاد و سطحی صاف برای شروع ساخت این پروژه بود که مقدمات آن انجام شده است.

وزیر انرژی ترکیه تصریح کرد:  پنج الی 20 درصد سهام این پروژه را از راه مناقصه به بخش خصوصی واگذار می کنیم، ضمن آن که شاید بخشی از سهام آن را برای خرید شهروندان عادی پیش فروش کنیم.

ییلدیز همچنین گفت: اگر ساخت دو نیروگاه انرژی هسته ای که اکنون در حال ساخت است (نیروگاه آک کویو و سینوپ) را 10 سال پیش آغاز می کردیم، می توانستیم سالانه 7.6 میلیارد دلار صرفه جویی کنیم.

وی افزود: ترکیه سالانه 52 میلیارد دلار بابت واردات انرژی به کشورهای خارجی پول می پردازد که 60 درصد این مبلغ را تنها هزینه نقل و انتقال تشکیل می دهد.

کد خبر 215798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =