شرکتهای اروپایی آماده رویارویی با اختلال در عرضه گاز روسیه هستند

شانا _ گروه بین الملل: مدیرعامل شرکت فرانسوی جی دی اف سوئز اعلام کرد که همه شرکتهای اروپایی آماده رویارویی با هرگونه اختلال در عرضه گاز روسیه به اروپا هستند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، گرارد مسترالت، مدیرعامل شرکت جی دی اف سوئز، دومین عرضه کننده بزرگ گاز فرانسه اعلام کرد که در پی بحران اوکراین، این شرکت در حال فعالیت و همکاری با شریکان اروپایی برای رویارویی با هرگونه اختلال در عرضه گاز روسیه است.

وی در مصاحبه ای با اشاره به آخرین زمان توقف عرضه گاز روسیه به اروپا از مسیر اوکراین گفت: در پی توقف صادرات گاز روسیه به اروپا در سال 2009، به منظور تضمین امنیت عرضه گاز گفتگوهایی مداومی میان بازیگران بزرگ در حال انجام است.

وی از ارائه جزئیات این گفتگوها خودداری کرد.

این مقام فرانسوی گفت: ما در حال آماده شدن برای رویارویی با شرایطی هستیم که می تواند نه تنها برای فرانسه بلکه برای کل اروپا نگران کننده باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ماه جاری میلادی (آوریل) اعلام کرده بود که بدهی های معوقه گازی اوکراین نشان می دهد که این کشور باید برای دریافت گاز پیش پرداخت بدهد؛ موضوعی که می تواند به اختلال در عرضه گاز روسیه به اروپا بینجامد.

مدیر عامل شرکت جی دی اف سوئز اعلام کرد که ما در حال آماده شدن برای آغاز پر کردن مخازن ذخیره سازی گاز برای زمستان آینده هستیم.

وی افزود: شرکت جی دی اف سوئز همچنین از نروژ، الجزایر و هلند گاز دریافت می کند.
کد خبر 215806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =