شرکتهای نفتی فعالیتهای اکتشافی را به خرید دارایی ترجیح می دهند

شانا _ گروه بین الملل: اداره اطلاعات انرژی آمریکا با بررسی چند شرکت نفت و گاز بزرگ و کوچک، از افزایش تمایل شرکتهای نفت و گاز به رشد فعالیتهای اکتشاف و توسعه خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بنزینگا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: کشف شیل اویل در آمریکای شمالی سبب شده است که شرکتهای بزرگ انرژی به جای خرید دارایی های نفتی به سوی فعالیتهای اکتشافی و توسعه منابع جدید نفت و گاز متمایل شوند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، 42 شرکت نفت و گاز در میان آنها شرکتهای بزرگی همچون شرکت پتروبراس برزیل و اکسون موبیل گرفته تا شرکت های کوچکی مانندتالیسمان انرژی و انکانا که در مجموع  40 درصد از سطح تولید کشورهای غیرعضو اوپک را در سال گذشته میلادی شامل می شدند و در مجموع دو تریلیون و 400 میلیارد دلار سرمایه دارند را مورد بررسی قرار داده است.

این مطالعه که سرمایه گذاریهای بالادستی را در 14 سال گذشته بررسی کرده است،نشان می دهد در سال گذشته میلادی سرمایه گذاریها در حوزه اکتشاف و توسعه نفت و گاز پنج درصد یا 18 میلیارد دلار افزایش داشته در حالی که خرید املاک در همین دوره کاهش 17 میلیارد دلاری داشته است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی اداره اطلاعات آمریکا، در دو سال گذشته، به دلیل تثبت قیمت نفت و افزایش هزینه ها، درآمد این دسته از شرکتها کاهش یافته است.

کاهش درآمدها به ویژه با افزایش بدهی ها می تواند فعالیتهای اکتشاف و توسعه آینده شرکتها را با چالش روبرو کند؛ هرچند کاهش سطح مخارج می تواند با بهبود فرآیندهای حفاری و تولید میسر شود.

افزایش تمایل به فعالیتهای اکتشاف و توسعه همچنین در برخی از شرکت های دولتی نیز صورت گرفته است.

بر پایه نظرسنجی نشریه پلاتس، انتظار می رود کشور کره جنوبی تا پایان سال جاری میلادی فعالیت اکتشاف منابع نفت و گاز را درمنطقه فراساحلی خود آغاز کند.

در مکزیک نیز شرکت ملی نفت پمکس از کشف 7 میدان گازی عمیق در خلیج مکزیک و برنامه تولید این کشور تا سال آینده خبر داد.

کد خبر 215815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =