۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
  • کد خبر: 215850
نرم افزار بودجه ریزی سال 93 شرکت ملی نفت رونمایی شد

شانا_ گروه نفت: نرم افزار بودجه ریزی و تنظیم اعتبارهای سرمایه ای سال ۱۳۹۳ شرکت ملی نفت ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، در جلسه هم اندیشی و آموزش بودجه ریزی عملیاتی در چارچوب تهیه و تنظیم اعتبارهای طرح‌های سرمایه ای سال ۱۳۹۳، نرم افزار بودجه ریزی و تنظیم اعتبارات سرمایه ای شرکت ملی نفت ایران رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، این جلسه با حضور بیش از هفتاد نفر از کارشناسان واحدهای برنامه‌ریزی و مالی شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار و در آن، بر مبانی بودجه ریزی عملیاتی و ضرورت پیاده سازی آن در سازمان های پیشرو و بنگاه های اقتصادی تاکید شد.

بنا بر اعلام معاونت امکانسنجی اقتصادی و مالی طرحهای برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، هم اکنون اعتبارهای طرحهای سرمایه ‌ای این شرکت براساس بودجه ‌ریزی عملیاتی و بر مبنای اهداف و برنامه‌ های کمی در چهار سطح لایه طرحها، پروژهها، زیر پروژهها و قراردادها و در دو بخش ارزی و ریالی چیدمان شده است ارزیابی می شود.

بودجه ریزی به عنوان بخشی از نظام جامع برنامه ‌ریزی به فرآیند بهینه تامین و تخصیص منابع اطلاق می‌ شود همچنین بودجه ریزی عملیاتی به عنوان یک نظام مدیریتی برای ارتقای کارآیی و اثر بخشی منابع سازمانی مورد توجه مدیران در سطوح ملی و دولتی است.

در این نظام، اعتبارهای بودجه ‌ای بر مبنای عملکرد و اهداف سازمانی همسو با تولید و عرضه خروجی (محصولات و خدمات) و بیشینه سازی منافع سازمانی تخصیص داده می ‌شود.

بر اساس تعریف صندوق بین ‌المللی پول، بودجه ریزی عملیاتی عبارت است از روش ها و ساز و کارهایی که ارتباط میان اعتبارهای اختصاص یافته را با خروجیها و پیامدهای آن از طریق بکارگیری اطلاعات عملکردی در تخصیص منابع تقویت می کند.

کد خبر 215850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =