توتال تا سال 2020 روسیه را بزرگترین منبع تولید نفت خود می کند

شانا _ گروه بین الملل: شرکت فرانسوی توتال قصد دارد سهم خود از تولید نفت و گاز در روسیه تا سال 2020 میلادی دو برابر کند و این کشور را به بزرگترین منبع تولید نفت خود تبدیل کند.

به گزارش روزنامه گلوب اند میل به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام های بلندپایه توتال فرانسه اعلام کرده است که با توجه به تنشهای اخیر غرب و روسیه بر سر مسئله اوکراین، از آنجا که این شرکت انتظار دارد تا سال 2020 میلادی  سهم بیشتری از تولید نفت و گاز در روسیه داشته باشد، برای حضور بلند مدت در این کشور برنامه ریزی کرده است.

مقامهای توتال انتظار دارند تا سال 2020 تولید روزانه خود را در میدانهای روسی به 400 هزار بشکه معادل نفت برسانند، این مقدار سال گذشته میلادی نزدیک به 207 هزار بشکه معادل نفت بوده است.

توتال از راه همکاری با شرکت نوواتک، به ویژه در پروژه بزرگ ال ان جی یامال در سیبری، انتظار دارد بتواند تولید خود را تا سال 2020 دو برابر کند.

بنابراین به نظر می رسد فعالیتهای توتال در روسیه جای فعالیت در نروژ و نیجریه را بگیرد، در سال های گذشته این دو کشور برای تولید بیشتر نفت در توتال رقابت شدید داشتند اما به دلیل پیری میدان های نفتی این کشورها، افزایش تولید نفت آنها با مشکل روبرو بود.

مایکل بورل، مدیر تولید و اکتشاف منطقه اروپا و آسیای میانه در شرکت توتال، اعلام کرد: روسیه منابع نفت و گاز متعارف و غیر متعارف عظیمی دارد و ما همکاریهای خوبی با این کشور داریم.

وی افزود: البته ما به ریسک این کار هم توجه داریم اما در بلند مدت در مسیر درست خواهیم بود.

توتال در دسامبر گذشته تصمیم نهایی خود را برای سرمایه گذاری در پروژه ال ان جی یامال گرفت،  ارزش این پروژه 27 میلیارد دلار برآورد شده است و بر اساس برنامه تولید ال ان جی از این پروژه در سال 2016 میلادی آغاز می شود و در سال 2018 تولید آن به 16 میلیون و 500 هزار تن می رسد.

توتال در این پروژه دارای 20 درصد سهام است.

از سوی دیگر، روسیه در نظر دارد ال ان جی استخراج شده از پروژه یامال را از راه دریا به مشتریان آسیایی خود از جمله چین ارسال کند.

کد خبر 215853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =