برنامه اکتشاف نفت در استان گیلان تا حصول نتیجه نهایی ادامه دارد

شانا _ گروه دولت و مجلس: نمایندگان استان گیلان در مجلس در دیدار با وزیر نفت بر ادامه برنامه اکتشاف نفت در این استان تاکید کرده‌اند. آن طور که عضو مجمع نمایندگان گیلان می‌گوید وزیر نفت از ادامه اجرای فرایند اکتشاف نفت در این منطقه تا حصول نتیجه نهایی خبر داده است.

ایرج ندیمی، نماینده سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی درباره دیدار مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر نفت به خبرنگار شانا، گفت: محتوای این جلسه به دو دسته کلان - استانی و حوزه منطقه‌ای تقسیم می‌شود.

وی بر این اساس تصریح کرد: یکی از محورهای مطرح شده درباره سرمایه گذاریهای دولت گذشته در سایت نفتی گیلان، خزر و رودسر بوده است، از این رو تلاش شد آن سرمایه گذاری فعال شود و افزون بر این، درخواست شد برنامه اکتشاف نفت از منظر ذخایر «نهایی» شود.

عضو کمیسیون اقتصاد افزود: باید مشخص شود ذخایر سبد نفتی گیلان به چه میزان است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان به پاسخ وزیر نفت اشاره کرد و افزود: وزیر نفت گفت برنامه‌های نفتی مربوط به استان گیلان ادامه خواهد یافت و مباحث ریالی و ارزی را هم پی خواهد گرفت.

وی همچنین از قول زنگنه افزود: اگر امکان داشته باشد برای مرحله اکتشاف از فناوری شرکتهای خارجی نیز استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: برآورد میزان نفت استان گیلان هنوز مشخص نیست، زیرا فرایند اکتشاف نهایی نشده است.

عضو کمیسیون اقتصاد گفت: احتمال وجود منابع نفت در این استان قوی است و تلاش‌ها برای توجیه فنی، اقتصادی و مالی استفاده از این ذخایر است. البته این موضوع از طرف وزیر نفت رد یا تایید نشده است، زیرا اکتشاف در این منطقه هنوز نهایی نشده است.

وی تلاش برای حصول نتیجه اکتشاف نفت در استان گیلان را حق مردم دانست و در عین حال افزود: وزارت نفت هم حق دارد نتایج اقتصادی را پس از پایان مراحل نهایی اکتشاف گزارش کند.

ندیمی یکی دیگر از محورهای جلسه با وزیر نفت را گازرسانی به روستاهای استان گیلان بیان کرد و گفت: این موضوع از ابعاد مختلف از جمله بهره‌مندی کم از اعتبارات، پایین بودن آمار گازرسانی نسبت به میانگین کشوری و آسیب جنگل‌ها به سبب عدم دسترسی به گاز در روستا‌ها، با حضور وزیر نفت بررسی شد که وزیر نفت نسبت به رفع چالشهای یاد شده دیدگاه مثبتی داشته است.

وی مزیت‌های صیانت از جنگل‌های استان گیلان را فراوان برشمرد و گفت: توسعه گازرسانی در این مناطق عامل مهمی برای حفظ پوشش جنگلی منطقه است.

کد خبر 215856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =