۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
  • کد خبر: 215953
تاجران ترک  از عسلویه دیدن کردند

شانا _ گروه دولت و مجلس: هیئت اقتصادی ترکیه امروز (یکشنبه) از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دیدن کرد. رییس اتاق بازرگانی و تجارت ازمیر ترکیه می گوید: بوشهر از نظر پتروشیمی، نفت، سواحل و کشاورزی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش شانا، ˈاکرم دمیرتاشˈ که امروز( یکشنبه_7 اردیبهشت ماه) در راس هیئت 62 نفری تجاری و سرمایه گذاری به بوشهر سفر کرد، در عسلویه افزود: براساس  تفاهمنامه باید حجم مبادلات میان دو کشور از 15 میلیارد دلار کنونی به 30 میلیارد دلار افزایش یابد.

برابر گزارش ایرنا، وی  ادامه داد: اکنون بیشترین حجم سرمایه گذاری ترکیه در ایران مربوط به بخش گاز است که این رقم نسبت به حجم کلی سرمایه گذاری ترکیه رقم بسیار پایینی است.

دمیرتاش بیان کرد: در دیدار اخیر حسن روحانی رییس جمهوری ایران و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، تفاهمنامه تجاری به امضا رسید که باعث می شود تجارت دو کشور در زمینه های مختلف از جمله صنعت گردشگری و تجارت دریایی گسترش یابد.

رییس اتاق تجارت و بازرگانی ازمیر گفت: سفر این هیات در اجرای بندهای این تفاهمنامه و پس از تهیه مقدمات اولیه صورت می گیرد.

وی افزود: در این هیات 62 نفر از تاجران، بازرگانان و سرمایه داران شهر ازمیر برای مهیا شدن زمینه فعالیت به تهران و بوشهر سفر کرده اند.

دمیرتاش اضافه کرد: ایران کشور بزرگی است که با وجود آقای روحانی به عنوان یک ستاره می درخشد.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی ها در دهمین ماه میلادی سال جاری در نمایشگاه بزرگی در ترکیه محصولات استان بوشهر و دیگر استانهای ایران ارایه می شود.

رییس اتاق بازرگانی و تجارت ازمیر ترکیه افزود: بوشهر از نظر پتروشیمی، نفت، سواحل و کشاورزی حرفهای زیادی برای گفتن دارد.

هیئت اقتصادی ترکیه صبح یکشنبه از طریق فرودگاه عسلویه وارد استان بوشهر شد و پس از بازدید از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نشست با مسئولان این منطقه رهسپار بوشهر خواهد شد.

این هیئت دربوشهردرنشستی به میزبانی اتاق بازرگانی وصنعت ومعدن استان بوشهربه تبادل اطلاعات و بحث و گفتگو در زمینه های مشترک کاری می پردازند.

از دیگر برنامه های هیئت اقتصادی ترکیه در استان بوشهر بازدید از حوزه نخیلات، پرورش ماهی و میگو، منطقه ویژه اقتصادی، اداره بندر و دریانوردی و جلسه با استاندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی بندر بوشهر است.

کد خبر 215953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =