۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
  • کد خبر: 215980
شناسنامه میدانهای مشترک نفتی و گازی بروزرسانی شد

شانا_ گروه نفت: شناسنامه میدانهای مشترک نفتی و گازی کشور تا پایان سال92، بروزرسانی شده است و این بروزرسانی به طور مستمر انجام می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، معاونت منابع هیدروکربوری که به عنوان بازوی فنی مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران فعالیت می کند، در گزارشی به تشریح اقدام های انجام شده در این معاونت در سال 92 پرداخته که بروز رسانی شناسنامه میدان های مشترک از مهمترین این اقدام ها بوده است.

بر اساس این گزارش، بررسی آمار ذخایر هیدروکربوری همه شرکت‏های تولیدی تابعه شرکت ملی نفت ایران، تدوین کتابچه آمار ذخایر هیدروکربوری کشور تا پایان سال ۹۱ و ارائه آن به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، مشارکت فعال کارشناسان این معاونت در کارگروه سهمیه ‌بندی سرمایه‌ای طرح‌ها و پروژه‌ های شرکت ملی نفت ایران و همکاری در تهیه گزارش های خروجی این کارگروه از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

تهیه گزارش های گوناگون، جداول و نقشه ‌های مورد نظر میادین مشترک برای مقامات عالی کشور و وزارت نفت،  پایش عملکرد و بروزرسانی مطالعات میدان مشترک پارس جنوبی، ارائه نتیجه عملکرد در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، تهیه شرح کار مطالعه جامع میدان گازی پارس جنوبی و لایه نفتی این میدان نیز در سال گذشته در این معاونت انجام شده است.

معاونت منابع هیدروکربوری برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، مطالعات میادین بند کرخه، چنگوله، فاز دوم دانان، فاز دوم مسجد سلیمان، کیش، یاران شمالی و جنوبی، یادآوران، سهراب، آزادگان، درود، آرش، فردوسی و ... را در بخش‌های مختلف زمین شناسی، ژئوفیزیک، پتروفیزیک، مهندسی مخزن، حفاری، بهره‌ برداری و تأسیسات سطح‌ الارضی مطالعه کرده است و انجام فعالیت متناسب با هر کدام تا دستیابی به نتیجه نهایی مطلوب اعم از تهیه گزارش برای هیئت مدیره شرکت ملی نفت یا اعلام عدم اولویت پس از برگزاری جلسه های متعدد کارشناسی را در برنامه داشته است.

بر پایه این گزارش، تهیه گزارش بسته‌ های سرمایه‌ گذاری شرکت ملی نفت ایران، تهیه خلاصه وضعیت HOA میدان‌های نفتی و گازی برای تصمیم ‌گیری مدیریتی و تعیین تکلیف مقتضی، جمع آوری و تغذیه اطلاعات در سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS)،دریافت مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران در رابطه با تغییر ساختار تعریف پروژه‏های اکتشافی و اختصاص منابع مالی مربوطه و دریافت مصوبه هیئت مدیره شرکت ملی نفت در زمینه مطالعه یکپارچه افق‌های مخزنی دشت آبادان نیز از دیگر اقدام های انجام شده در این معاونت در سال گذشته بوده است.

جلسات کمیته مشاوران مخازن در رابطه با بررسی مطالعات میادین آغاجاری، کوپال، منصوری، بینک، کرنج و... نیز به طور مستمر با تلاش این معاونت برگزار شده است و کارشناسان این معاونت در کلاس‏های آموزشی در زمینه دوره ‏های کاربردی تخصصی و نرم افزارهای حوزه مهندسی نفت و همچنین سمینارهای علمی گوناگون، مشارکت فعالی داشته اند.
 

کد خبر 215980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =