۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
  • کد خبر: 216108
روند تامین منابع مالی طرح NGL 3100 شتاب می گیرد

شانا_ گروه نفت: روند تامین مالی و اجرای طرح مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع ٣١٠٠، واقع در منطقه چشمه خوش دهلران شتاب می گیرد.

به گزارش شانا،نشست هماهنگی و پیگیری برای شتاب بخشی در روند تامین مالی و اجرای طرح مجتمع پالایشگاهی گاز و گاز مایع٣١٠٠ واقع در منطقه چشمه خوش دهلران (استان ایلام) با حضور مدیران و کارشناسان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت، صندوق های بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت و مدیریت های امور حقوقی و برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.

بر اساس اعلام معاونت بررسی، امکان سنجی اقتصادی و مالی طرح های برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، دراین نشست راهکارهای شتاب بخشی و آسان سازی تأمین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی و مشارکت سایر سرمایه گذاران به ویژه شرکت های پتروشیمی بررسی و مقرر شد هماهنگی های لازم با مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در چارچوب قرارداد EPCF  انجام و طی ۱۴ روز آینده تصمیم نهایی گرفته و اعلام شود.

قرارداد مهندسی، تامین کالا، منابع مالی، ساخت کارخانه گاز و گاز مایع چشمه خوش/ دهلران با اعتباری بالغ بر ١,٥ میلیارد دلار و مدت اجرای ٣٠ ماه میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت بسته شده است. خوراک این کارخانه از گازهای همراه میدانهای نفتی غرب کشور (چشمه خوش دهلران، آذر، چنگوله، پایدار و پایدار غرب ...) تأمین و محصولات تولیدی شامل، مایعات گازی به میزان 46 هزار بشکه در روز برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی دهلران، امیرکبیر و مارون ارسال می شود.

بر پایه این گزارش، بخشی از اعتبارهای این طرح به ارزش ٦۴۵ میلیون دلار با استفاده از منابع ارزی صندوق توسعه ملی و باقیمانده آن با استفاده از تسهیلات سرمایه گذاران، مشتریان، اعتبارهای بانکی و صندوقهای بازنشستگی صنعت نفت تامین می شود.

کد خبر 216108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =