رشد 36 درصدی تولید برق نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو

شانا_ گروه نیرو: مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از رشد 36 درصدی تولید برق نیروگاه‌های این شرکت در سال 92 خبر داد.

به گزارش شانا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، سیدمحمد رضا رضازاده گفت: تولید برق نیروگاه‌های شرکت آب و نیرو در سال 1392 با 36 درصد رشد در مقایسه با سال پیش از آن به سه‌هزار و 425 گیگاوات ساعت رسید.

وی با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های ساخت این شرکت، افزود: کارون 4 و گتوند دارای دو نیروگاه آبی بزرگ با ظرفیت تولید دو هزار مگاوات برق در سال هستند ضمن آنکه لوارک با ظرفیت 47 مگاوات و شهید رجایی با ظرفیت 14 مگاوات دو نیروگاه متوسط شرکت توسعه منابع آب و نیرو به شمار می‌روند.

رضازاده ادامه داد: نیروگاه گتوند بیشترین تولید انرژی را در سال 92 با رشد 65 درصدی درمقایسه با سال 91 ثبت کرد.

وی با بیان اینکه درآمد به حساب آمده حاصل از تولید برق نیروگاه‌های شرکت در سال 92 معادل 220 میلیارد تومان بوده که درمقایسه با سال 91 رشد 86 درصدی داشته است، ابراز امیدواری کرد: با حذف فشار یارانه‌ها از درآمدهای وزارت نیرو، این مبلغ به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران پرداخت شود.
رضازاده همچنین گفت: با ورود نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه به مدار، مجموع تولید انرژی نیروگاه‌های شرکت در فروردین ماه 93 به حدود 334 هزار مگاوات ساعت رسید که درمقایسه با فروردین ماه سال گذشته حدود پنج درصد افزایش داشت.


کد خبر 216150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =