۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
  • کد خبر: 216203
توسعه میدان آزادگان جنوبی با استفاده از توان داخلی

شانا_گروه نفت: پس از کنار گذاشتن شرکت چینی (CNPCI) از میدان آزادگان جنوبی توسعه این میدان مشترک با عراق، برای سپردن به پیمانکاران داخلی به شرکت ملی نفت ایران واگذار شد.

وزیر نفت در گفت و گو با شانا تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت چینی سی ان پی سی آی (CNPCI) از برنامه زمانبندی برای توسعه میدان آزادگان جنوبی بسیار عقب و از نظر ما غیر ممکن بود که به تعهدهای خود در این میدان بتوانند عمل کنند، از توسعه این میدان مشترک نفتی کنار گذاشته شد.

بیژن زنگنه درباره شرکت ساینوپک که در طرح توسعه میدان یادآوران فعالیت می کند، تصریح کرد: با این شرکت نیز مشکلاتی در زمینه پیشرفت کار وجود دارد.

به گزارش شانا، حکم خلع ید شرکت چینی سی ان پی سی آی (CNPCI) از طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی دیروز (سه شنبه، ٩ اردیبهشت)  پس از طی مراحل حقوقی به طور رسمی به این شرکت ابلاغ شد.

پیمانکار چینی طرح توسعه میدان نفتی فوق عظیم آزادگان جنوبی (CNPCI) که پیشتر به دلیل وقت کشی در توسعه این میدان، از بیژن زنگنه، وزیر نفت کارت زرد گرفته بود، با پایان مهلت ٩٠ روزه وزارت نفت و ادامه روند نامطلوب فعالیت در این میدان، به طور رسمی خلع ید شد.

توسعه این میدان در دو فاز انجام می شود. در فاز نخست توسعه، تولید روزانه 320 هزار بشکه نفت و 197 میلیون فوت مکعب گاز و در فاز دوم، افزایش تولید نفت تا 600 هزار بشکه در روز در برنامه است.
 

 

کد خبر 216203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =