پالایشگاه بیدبلند 2 به زودی تعیین تکلیف می شود

شانا_گروه گاز: معاون وزیر نفت در امور گاز با اشتباه توصیف کردن واگذاری پالایشگاه بیدبلند 2، گفت: ساخت این پالایشگاه با تصمیم نهایی وزیر نفت، به زودی تعیین تکلیف می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به اهواز، معاون وزیر نفت در امور گاز به منظور بررسی روند اجرای طرح احداث پالایشگاه بید بلند 2 از این طرح بازدید کرد.

حمیدرضا عراقی پس از بازدید از بخش های مختلف این پالایشگاه با بیان اینکه نقش حاکمیت شرکت ملی گاز ایران علاوه بر 20 درصد سهم آن در ساخت این پالایشگاه است، گفت: واگذاری ساخت پالایشگاه بید بلند 2 از ابتدا اشتباه بود.

وی افزود: تا کنون دو جلسه با حضور وزیر نفت در خصوص ساخت پالایشگاه بیدبلند برگزار شده است و در هفته های آینده وضعیت این طرح مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا پس از بازدید معاون وزیر نفت از پالایشگاه بیدبلند، جلسه ای با حضور پیمانکاران حاضر در این پروژه برگزار شد و این شرکت ها پیشنهادهای خود برای برون رفت از این مشکل ارائه دادند.

تفاهم با سرمایه گذار این طرح (شرکت سپهر انرژی) که یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک صادرات است، نخستین طرح پیشنهادی شرکت های پیمانکار بود.

جذب سرمایه گذار جدید، استفاده از واحدهای شیرین سازی پالایشگاه بید بلند و ... از دیگر طرح های ارائه شده برای تسریع در ساخت پالایشگاه بیدبلند به شمار می آید.

عملیات اجرایی ساخت پالایشگاه بید بلند 2 در سه سال گذشته تنها 3 درصد پیشرفت داشته که با اجرایی شدن این پروژه برای بیش از 7 هزار نفر اشتغال زایی خواهد شد.

بر پایه این گزارش، شرکت ملی گاز و بانک صادرات ایران بهمن سال ٨٩ قراردادی امضا کردند که ساخت پالایشگاه بید بلند ٢ و واحد استحصال اتان در پالایشگاه پارسیان را از سوی بانک صادرات (براساس سهم های یاد شده) شامل می شد.

بر پایه این گزارش، فرآورش روزانه ٥٧ میلیون متر مکعب گاز، تولید یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن اتان برای تحویل به پتروشیمی گچساران، همچنین تولید یک میلیون و ٥٠٠ هزار تن گاز مایع (ال.پی.جی) و ٤٠٠ هزار تن مایعات گازی، محصولات پالایشگاه بیدبلند ٢ خواهد بود.

با بهره برداری از واحد استحصال اتان در پالایشگاه گاز پارسیان نیز سالانه یک میلیون و ٣٠٠هزار تن اتان تولید و به پتروشیمی فیروز آباد تحویل داده خواهد شد؛ تولید سالانه یک میلیون و یکصد هزار تن گاز مایع، دیگر محصول این پالایشگاه است.

کد خبر 216205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =