آلستوم سهام بخش انرژی خود را به جنرال الکتریک می فروشد

شانا _ گروه بین الملل: شرکت برق آلستوم فرانسه، اعلام کرد که پیشنهاد 12 میلیارد دلاری جنرال الکتریک آمریکا را برای خرید سهام بخش انرژی این شرکت، قبول کرده است.

یه گزارش یورونیوز، تنها یک هفته پس از انتشار خبر احتمال خرید این شرکت فرانسوی به وسیله جنرال الکتریک آمریکا، دیروز (10 اردیبهشت ماه) مسئولان برق آلستوم، از قبول پیشنهاد 12 میلیارد دلاری شرکت آمریکایی خبر دادند.

پیشنهاد اولیه شرکت جنرال الکتریک برای خرید کل سهام این شرکت 13 میلیارد دلار بود اما زمانی که مسئولان جنرال الکتریک با مخالفت صریح دولت فرانسه روبرو شدند، با کاهش پیشنهاد اولیه خود، تنها برای سهام بخش انرژی این شرکت اعلام آمادگی کردند.

شرکت زیمنس آلمان نیز هفتم اردیبهشت ماه اعلام کرد که خواهان خرید سهام بخش انرژی این شرکت است.

پس از شنیده شدن خبر توافق آلستوم و جنرال الکتریک، منبعی نزدیک به شرکت زیمنس گفت: این شرکت، آماده دادن پیشنهادی بالاتر از مبلغ جنرال الکتریک می شود.

آلستوم که در بسیاری از نقاط دنیا دارای دفتر و پروژه های در حال اجراست در جمع، 85 هزار کارگر و کارمند در استخدام خود دارد.

در پی انتشار اخبار فروش سهام شرکت آلستوم، تعدادی از کارگران فرانسوی که  نگران از دست دادن کار خود بودند مقابل دفتر مرکزی این شرکت در پاریس، تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

معترضان از دولت فرانسه، که یکی از سهامداران این شرکت است، خواستند تا سهام خود را در این شرکت، افزایش دهد.

آرنود مونته بورگ، وزیر صنایع فرانسه اعلام کرد که این درخواست کارگران، به وسیله کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می شود.

شرکت آلستوم فرانسه در سال 2004 به دلیل بدهیهای خود به یک قدمی ورشکستگی رسیده است و تنها با کمک مالی دولت این کشور توانسته بود فعالیت خود را ادامه دهد.

کد خبر 216275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =