5 کاتالیست استراتژیک صنعت پتروشیمی آماده واگذاری شد

شانا_گروه پتروشیمی: کارشناسان صنعت پتروشیمی موفق به ساخت و تولید 5 کاتالیست جدید برای استفاده در مجتمعهای پتروشیمی شدند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و تأمین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی (اسپک)، در گفتگو با خبرنگار شانا در حاشیه نمایشگاه نوزدهم نفت، از از آماده تحویل بودن 5 کاتالیست جدید صنعت پتروشیمی که با استفاده از توان متخصصان داخلی بومی‌ سازی شده اند خبر داد.

جلیل سبحانی افزود: تولید این کاتالیستها در انحصار یک کشور بزرگ صنعتی بود و با تلاش کارشناسان توانمند ایرانی به طور کامل انتقال دانش فنی انجام شد و به مرحله تولید رسید.

وی ادامه داد: کاتالیستهای تولیدی تحویل شرکتهای پتروشیمی بندر امام،اصفهان، بوعلی، نوری و نیز پالایشگاه آبادان خواهد شد و این شرکتها تستهای لازم را برای استفاده بهینه از این محصولات انجام داده اند.

رئیس شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز چندی پیش در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: این شرکت به عنوان یک مرکز پژوهشی تخصصی با تکیه بر دانش و فناوری روز جهان موفق شده ٧٦ کاتالیست مورد نیاز در صنعت پتروشیمی را بومی سازی کند که امید است تا پایان سال ٩٣ این دستاورد ارزشمند به طور کامل تجاری سازی شود.

غلامرضا جوکار با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده همکاری با همه مجتمعهای پتروشیمی کشور است  گفته بود: این شرکت آمادگی کامل دارد تا نیاز صنعت پتروشیمی را برطرف کند و در این مسیر تولید دهها محصول جدید پژوهش و فناوری سبب تقویت اقتصاد مقاومتی شده  و دستاورد های ارزشمند کسب شده می تواند ارکان صنعت پتروشیمی ایران را تحکیم بخشیده و ایران در مسیر خود کفایی کامل گام بردارد.


کد خبر 216306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =