شرکت آمریکایی کبالت بزرگترین ذخایر نفتی فراساحلی آنگولا را کشف کرد

شانا _گروه بین الملل: شرکت نفتی آمریکایی کبالتاز از کشف ذخایر قراساحلی نفتی در آنگولا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت نفتی دولتی سان آنگول آنگولا اعلام کرد که شرکت آمریکایی کبالت اینترنشنال انرژی مقادیر قابل توجهی نفت در میدانهای فراساحلی آنگولا کشف کرده است.

این یافته، بزرگ ترین کشف زیر لایه های نمکی بستر دریا در حوزه کوانزا به شمار می آید که برآوردها حاکی از وجود ذخایر فراوان در این منطقه است.

حفاران نفتی امید دارند که در زیر قشر نمک عمیق سواحل آنگولا موسوم به لایه پیشانمکی، ذخایری مشابه ذخایر سرشار یافت شده در برزیل و طرف دیگر اقیانوس اطلس در سالهای اخیر وجود داشته باشد.

تحلیلگران تصریح کردند که در صورت موفقیت آمیز بودن حفاری های پیشانمکی، ذخایر آنگولا که دومین تولید کننده نفت آفریقاست و ذخایر آن هم اکنون فقط نزدیک به 13 میلیارد بشکه برآورد می شود، دمی تواند تا دو برابر افزایش یابد.

کبالت در بیانیه دیگری اعلام کرده است که این کشف ششمین یافته این شرکت در آنگولا و به دنبال کشف اخیر آن در چاه لونترا در ماه نوامبر (آبان ماه گذشته) است که بر پایه اعلام کبالت در همان زمان، در مقیاسی جهانی قرار داشت.

این شرکت اعلام کرده است که حفاری در چاه کامیا – 3 در میدان نفتی کامیا در بلوک 21 فراساحلی پیشا نمکی آنگولا را نیز آغاز کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که سال 2014 میلادی سالی حساس برای اکتشاف و آزمایشهای نفتی آنگولا در قالب راهبرد پیشانمکی به شمار می رود که در چهارچوب  آن قرار است 15 چاه جدید حفر شود.

کد خبر 216310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =