فاز 2 پتروشیمی کاویان امسال به بهره برداری می رسد

شانا_گروه پتروشیمی: فاز 2 پتروشیمی کاویان امسال همزمان با دریافت خوراک به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: فاز دوم پتروشیمی کاویان به زودی آماده راه اندازی کامل می شود و در صورت دریافت خوراک، امسال به بهره برداری خواهد رسید.

عباس شعری مقدم افزود: فاز 2 پتروشیمی کاویان با دریافت خوراک بیشتر می تواند خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب را تامین کند.

 وی ادامه داد: فاز دوم پتروشیمی کاویان (الفین یازدهم) به عنوان یکی از طرح های توسعه ای در صنعت پتروشیمی، آخرین مراحل ساخت و تکمیل را سپری می کند و امسال وارد مدار تولید خواهد شد.

بر پایه آخرین گزارش ها از میزان پیشرفت این طرح بزرگ پتروشیمی، واحد اصلی این طرح در حال پشت سر گذاشتن تست های فنی نهایی خود است و به تدریج به طور کامل واحدهای آن در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر فاز اول پتروشیمی کاویان با ظرفیت مناسبی در حال فعالیت است و با وارد مدار شدن فاز های جدید پارس جنوبی، میزان خوراک پتروشیمی کاویان افزایش یافته و اتیلن بیشتری به خط لوله اتیلن غرب تزریق می شود.

اتیلن ارسالی پتروشیمی کاویان افزون بر پتروشیمی پلیمر کرمانشاه و پتروشیمی ایلام، به چند مجتمع دیگر در مسیر خط لوله تحویل می شود و پتروشیمی لرستان نیز چندی پیش خوراک مورد نیاز را به طور آزمایشی دریافت کرد.

به گزارش شانا مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه ٢ میلیون تن ظرفیت تولید است و اتیلن تولیدی در پتروشیمی کاویان با خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، کرمانشاه، ایلام ، اندیمشک، کرمانشاه، کردستان، مهاباد و میاندوآب ارسال خواهد شد و مازاد تولید نیز در پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می شود.

خوراک مورد نیاز پتروشیمی کاویان هم اکنون از طریق فازهای ٩ و ١٠ و ٤ و ٥ پارس جنوبی دریافت می شود که با راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی، میزان خوراک دریافتی پتروشیمی کاویان افزایش خواهد یافت.

با برنامه ریزی های انجام شده  پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را تبدیل به اتیلن کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال احداث با سرمایه گذاری 8.5 میلیارد دلار را تامین خواهد کرد.

خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در استان های خوزستان، فارس، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین کند؛ هرچند که در حال حاضر پتروشیمی های اروند و آریا ساسول نیز از اتیلن تولید شده در پتروشیمی کاویان استفاده می کنند.

کد خبر 216315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =