۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
  • کد خبر: 216342
کتاب مرجع زمین ‌شناسی در حوضه خزر منتشر می شود

شانا _ گروه نفت: کتاب مرجع زمین شناسی در حوضه خزر در آینده ای نزدیک تدوین و منتشر می شود.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت خزر، رئیس زمین شناسی شرکت نفت خزر در این زمینه گفت: تاکنون اکثر کتابها و منابع موجود در حوضه خزر، ترجمه کتابهای روسی بوده و خوشبختانه هم اکنون شرکت نفت خزر در حال تدوین یک کتاب جامع و علمی در این زمینه است و این کتاب به زودی رونمایی می‌شود.

سید رمضان بحرینی تصریح کرد: در تدوین این کتاب از تمامی منابع موجود، نتیجه مطالعه های روز و همچنین تجربه های اکتسابی متخصصان اداره زمین‌شناسی شرکت نفت خزر استفاده شده است.

بحرینی ضمن استقبال از همکاریهای مشترک مطالعاتی افزود: هر چند هم اکنون، شرکت نفت خزر تجربه های ارزشمندی از انجام مطالعه در حوضه خزر به دست آورده است؛ اما هرگز خود را از انجام مطالعه و همکاری‌های مشترک بی نیاز نمی‌داند.

شرکتهای نفتی برای کشف و دستیابی به ذخایر هیدروکربوری زیرزمینی ابتدا یک سری مطالعه های زمین شناسی مقدماتی سطح الارضی مانند، تهیه عکس های هوایی و تبدیل آنها به نقشه های زمین شناسی را انجام می دهند و سپس نسبت به مطالعه های تکمیلی برای تهیه انواع نقشه های ژئوفیزیکی، زمین شناسی، تجزیه و تحلیل داده های ژئوفیزیکی و زمین شناسی اقدام می کنند.

 

کد خبر 216342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =