سرمایه گذاری پتروشیمی مارون برای احداث 4 واحد صنایع پائین دستی

شانا_گروه پتروشیمی: پتروشیمی مارون با هدف تکمیل زنجیره ارزش و کاهش خام فروشی 4 واحد صنایع تکمیلی احداث می کند.

مدیرعامل پتروشیمی مارون در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: این مجتمع پتروشیمی با هدف جلوگیری از خام فروشی برنامه های گسترده ای را برای توسعه صنایع تکمیلی هدفگذاری کرده است.

رحیم موسوی افزود: 3 واحد پایین دستی در حال احداث است که نخستین آن یک واحد ساخت کامپاندینگ است که در صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی کاربردهای زیادی دارد و پیش بینی می شود فاز نخست این واحد امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: 2 واحد دیگر نیزواحدهای تولید اتیلن اکساید و اتوکسیلات است که در مراحل اولیه ساخت این واحد های پایین دستی قرار داریم.

مدیرعامل پتروشیمی مارو ن با بیان این که  واحد چهارم نیز برنامه ریزی شده و بزودی در هیئت مدیره مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت گفت: توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی افزون بر ایجاد ارزش افزوده بالا در اشتغال زایی و توسعه منطقه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 به گزارش شانا، انواع محصولات پتروشیمی همچون اتیلن، اتیلن گلایکول، پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی مارون تولید و بخش عمده ای از آن به بازارهای آسیایی و اروپایی صادر می شود.

برپایه این گزارش، کشور چین بزرگترین واردکننده محصولات پتروشیمی مارون بوده و بزرگترین مشتری پلیمرها و ام.ای.جی این مجتمع تولیدی است.

 محصولات این مجتمع به عنوان ماده اولیه برای تولید انواع پلاستیکها ( روپوش کابل، انواع فیلم و نوار، جعبه های نوشابه ، جلد باتری اتومبیل، ظروف مایعات، وسایل پزشکی، لوله انتقال مواد و ... ) و همچنین به عنوان خوراک واحدهای پاییین دستی، تولید ضد زنگ، ضد یخ خودرو، رنگ، صنایع نساجی و الیاف مصنوعی، چسب، عایقهای الکتریکی، جوهر چاپ ، صنایع آرایشی و ... به کار می رود.

کد خبر 216360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =