کمیت و کیفیت فرآورده های نفتی با مشخصات عنوان شده منطبق است

شانا_ گروه پالایش و پخش: اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات نفت طبق قانون بر کمیت و کیفیت فرآورده های نفتی از جمله بنزین نظارت کامل دارد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات نفت به عنوان نماینده دولت هر محموله ای که از پالایشگاه ها دریافت می شود را بررسی کرده و از صحت، سلامت و کیفیت آن اطمینان حاصل می کند.

سعدی محجوبی افزود: حجم و کیفیت فرآورده های دریافتی از سوی پالایشگاه های کشور، در حضور نمایندگانی از خطوط لوله و مخابرات، پالایشگاه مورد نظر و ستاد شرکت ملی پخش تائید می شود.

وی تصریح کرد: به منظور کسب اطمینان و داشتن یک پشتوانه و سند همیشگی، یک نمونه از فرآورده در آزمایشگاه پالایشگاه باقی می ماند تا در صورت اعتراض از 3 ماه تا 6 ماه پس از آن، آن نمونه بازبینی و آزمایش مجدد شود.

محجوبی تاکید کرد: محموله ای که از سوی پالایشگاه های کشور تحویل گرفته می شود دقیقا دارای همان مشخصاتی است که عنوان شده و چیزی غیر از آن نخواهد بود.

سوخت مصرفی کشور هر 3 ماه یکبار پایش می شود

در همین رابطه نیز سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرده است که به منظور بررسی کیفیت سوخت یورو 4 در کشور، این سازمان کیفیت سوخت را هر 3 ماه یکبار پایش می کند.

به گزارش سایت شرکت ملی پالایش و پخش، معاون سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: پایش و آنالیز سوخت در کشور بر عهده سازمان حفاظت از محیط زیست است که هم اکنون این سازمان پایش سوخت را از تهران آغاز کرده و با اولویت، در دیگر شهرها نیز این پایش اجرا خواهد کرد.

سعید متصدی افزود: سازمان حفاظت از محیط زیست این اقدام را در قالب آنالیز سوخت مصرفی در بازه های زمانی 3 ماهه انجام می دهد و برای اطمینان بیشتر از نحوه آنالیز و صحیح بودن آزمایش ها از ظرفیت های بین المللی هم استفاده خواهد شد.

متصدی با بیان اینکه کار پایش سوخت در تمام فصول سال انجام می شود، اظهار داشت: به موازات برنامه ای که وزارت نفت برای توزیع سوخت یورو 4 دارد، سازمان حفاظت محیط زیست هم نمونه برداری از سوخت را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: آزمایش هایی که تاکنون انجام شده با استفاده از تجیهزات سازمان حفاظت محیط زیست بوده اما برای اطمینان بیشتر نسبت به اطلاعاتی که به عموم داده می شود، هماهنگی شده تا از توان و ظرفیت های بین المللی هم استفاده شود.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست انسانی گفت: اگر امروز شاهد هوایی سالم و پاک در پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ هستیم، بیشترین علت آن تغییر سوخت است.

متصدی اظهارداشت: هم اکنون در حال مطالعه وضعیت هوا قبل و بعد از توزیع بنزین یورو 4 در کلان شهرها با اولویت شهر تهران هستیم.

کد خبر 216377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =