ترکیه در واردات گاز 600 میلیون دلار صرفه جویی کرد

شانا _ گروه بین الملل: وزیر انرژی ترکیه، از سود 600 میلیون دلاری آنکارا در سال گذشته میلادی در پی جایگزین کردن انرژی بادی به جای گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش روزنامه اینترنتی حورخبر، تانر ییلدیز دیروز (شنبه 13 اردیبهشت ماه) در شهر بالک اسیر، به سرمایه گذاری 890 میلیون لیری حزب حاکم ای کی پی در حوزه انرژی از زمان روی کار آمدن در این شهر ساحلی، خبر داد.

وی در ادامه با اعلام برنامه سرمایه گذاری 90 میلیون لیری دولت ترکیه در حوزه برق این شهر، در سال 2014 گفت: یک چهارم نیروگاه های بادی و منابع انرژی تجدیدپذیر ترکیه، در این شهر قرار دارد.

وزیر انرژی ترکیه افزود: ما به نیروگاه های بادی خود اهمیت ویژه ای می دهیم، زیرا در سال گذشته با استفاده از انرژی برق تولید شده در این نیروگاهها، 600 میلیون دلار در واردات گاز  صرفه جویی کردیم.

میانگین میزان استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر در ترکیه، به 10 درصد رسیده که این مقدار تنها چهار درصد از میانگین استفاده انرژی تجدیدپذیر در اروپا کمتر است.

آنکارا در نظر دارد تا سال ٢٠٢٣ حداقل ٣٠ درصد میزان تقاضای انرژی خود را به وسیله منابع تجدیدپذیر تولید کند که برای رسیدن به این هدف، به ١٣٠ ملیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

کد خبر 216410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =