احتمال وجود پتانسیلهای گازی در استان گلستان قوت گرفت

شانا_گروه نفت: بر اساس نتایج تحقیقات ژئوفیزیکی اداره زمین‌شناسی شرکت نفت خزر وجود پتانسیل گازی در استان گلستان و به ویژه دشت گرگان امیدوار کننده است.

به گزارش شانا، رئیس اداره زمین‌شناسی شرکت نفت خزر از وجود پتانسیل های گازی در استان گلستان خبر داد و گفت: پیش از این نیز مطالعه های موردی از سوی زمین شناسان کشوری و متخصصان نفت خزر در استان گلستان انجام شده بود.

سید رمضان بحرینی با اشاره به نیاز استانهای شمالی کشور به گاز به ویژه در فصل زمستان، گفت: با توجه به کارهای مطالعاتی انجام شده در استان‌ گلستان،به ویژه دشت گرگان و مطالعه های ژئوفیزیکی که اخیرا انجام شده، نتایج، نسبتا امیدوار کننده به نظر می رسد.

مدلسازی حوضه رسوبی با نرم افزارهای تخصصی

وی مدلسازی حوضه رسوبی، با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی را از برنامه‌های آتی اداره زمین‌شناسی شرکت نفت خزر اعلام کرد و گفت: نمونه‌گیری از مغزه‌ حفاری و کسب اطلاعات از خصوصیات سنگ مخزن و میزان تخلخل و نفوذ‌پذیری آن نیز در دستور کار نفت خزر قرار دارد.

بحرینی افزود: شرکت نفت خزر توانایی انجام فعالیتهای عملیاتی و مطالعاتی در بخش خشکی و دریا را دارد، ضمن‌اینکه همواره از کمک مراکز پژوهشی، علمی و دانشگاهی استقبال می کند.

بروز رسانی اطلاعات مناطق کم عمق دریای خزر

بحرینی از بازبینی اطلاعات قدیمی مربوط به مناطق کم عمق دریای خزر خبر داد و گفت: مطالعه های انجام شده در این حوضه، بیشتر قدیمی و غیرقابل استناد است و هم اکنون بازبینی و به روز رسانی این اطلاعات در دستور کار اداره‌ زمین‌شناسی نفت خزر قرار گرفته است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، رئیس اداره زمین شناسی نفت خزر افزود: مطالعه خطوط لرزه‌نگاری دو بعدی و بازبینی اطلاعات مربوط به چاه‌های آذربایجان و ترکمنستان نیز انجام شده است. بازبینی اساسی مطالعه های زمین شناسی سه استان ساحلی و بخش جنوبی دریای خزر نیز در دست اقدام است.

 

کد خبر 216447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =