۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
  • کد خبر: 216461
مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان گسترش می یابد

شانا_ گروه نفت: وزیر نفت ایران امروز (14 اردیبهشت) در دیدار با هئیت اقتصادی کشور ترکمنستان گفت: ایران می‌خواهد زمینه را برای صادرات کالا در قبال خرید گاز از ترکمنستان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه پیش از ظهر امروز (14 اردیبهشت) در حاشیه جلسه با معاون رئیس جمهوری ترکمنستان در امور انرژی، نفت و گاز در گفتگو با خبرنگار شانا، افزود: با طرف ترکمنستانی درباره همکاریهای مشترک در زمینه گاز و مسائل مرتبط با آن بحث و گفتگو کردیم.

وزیر نفت، فراهم کردن زمینه بهتر برای صادرات کالاهای ایرانی در قبال خرید گاز از ترکمنستان را از دیگر محورهای مذاکره امروز با طرف ترکمنستانی اعلام و تصریح کرد: قرارهایی در این زمینه گذاشته شد، ان شاالله شرکت‌های ایرانی با آنها هماهنگ کنند تا بتوانیم صادرات کالای بیشتری به ترکمنستان داشته باشیم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا درباره کمتر یا بیشتر شدن واردات گاز از ترکمنستان برای زمستان امسال نیز صحبت شد یا خیر؟ گفت: درباره همه چیز گفتگو شد، واردات گاز از ترکمنستان به میزان قبلی ادامه خواهد داشت.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد موضع گازی ایران در قبال اروپا، موضع گازی روسیه را تضعیف کند؟ گفت: خیر ما قصد تضعیف روسیه را به هیچ وجه نداریم، ضمن آنکه رقابت همیشه وجود دارد.

دیدار زنگنه با خوجه محمد اف معاون رئیس جمهور ترکمنستان 9

به گزارش شانا، خواجه‏‌محمداف، معاون رئیس جمهوری ترکمنستان در امور انرژی و نفت و گاز در راس هیئتی اقتصادی امروز (یکشنبه ،۱۴ اردیبهشت ماه) پیش از ظهر در محل وزارت نفت بیش از یک ساعت با وزیر نفت دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 216461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =