بنزین توزیعی در کشور منطبق با استاندارد است

شانا_ گروه پالایش و پخش: بنزین توزیعی در کشور برگرفته از استاندارد بین المللی و منطبق بر کتابچه مشخصات استاندارد و مورد تایید شرکت ملی پالایش و پخش است.

 رئیس مهندسی فرآورده های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تایید مطابقت داشتن مشخصات فرآورده های تولیدی یا وارداتی با مشخصات استانداردی آنها به خبرنگار شانا، گفت: کتابچه مشخصات استاندارد، شامل شاخص های متعددی است که کیفی بودن بنزین براساس آنها تایید یا مردود اعلام می شود.

سیدعلی مومنی افزود: براساس این کتابچه، ١٢ آزمایش کیفی روی بنزین انجام می شود تا کیفیت آن از هر جهت تایید شود.

وی تاکید کرد: بنزین وارداتی به کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست و قبل از ورود به چرخه توزیع، آزمایش های کنترل کیفیت روی آنها انجام می شود.

به گفته رئیس مهندسی فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، بنزین وارداتی نیز با مشخصات کتابچه استاندارد مطابقت داده  می شود و در صورت مغایرت با آن، وارد چرخه توزیع نخواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش نیز امروز در گفتگو با خبرنگار شانا اعلام کرد: استاندارد محیط زیستی بنزین وارداتی بالاتر از بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی است.

معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت هم در توضیح مشخصات دو کشتی آخر بنزین وارد شده به کشور گفت: بر اساس استانداردهای کشور میزان بنزن موجود در بنزین ٥ درصد است، درحالی که این میزان در کشتی اول 1.40 و در کشتی دوم 1.42 بوده است که بهتر از میزان استاندارد در کشور است.

قمصری همچنین میزان آروماتیک را طبق استاندارد  ٤٥ درصد و گوگرد را ١٠٠٠ppm عنوان کرد و افزود: در دو کشتی آخر میزان آروماتیک به ترتیب 25.6 و 19.4 و میزان گوگرد به ترتیب 90 و 100 پی پی ام بوده که این ارقام نشان می دهد که کیفیت سوختهای وارداتی بالاتر از استاندارد است.

بر پایه این گزارش، برخی خبرگزاری ها امروز مدعی شدند عدد اکتان بنزین وارداتی کمتر از حداقل اکتان تعیین شده در استاندارد ملی ٤٩٠٤ است. بر اساس استاندارد ٤٩٠٤ اکتان بنزین (RON) باید حداقل ٩٥ و هیدروکربنهای بنزین شامل، الفین ها حداکثر باید ١٨ درصد، آروماتیک ها ٣٥ درصد و بنزن یک درصد باشد، در حالی که بنزینهای وارداتی این شرایط را ندارند.

کد خبر 216587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =